Zomer en Winternieuws 21/22

Van de voorzitter

Albert Gerritsen (VZ)

Beste HCA leden,

Het bestuur is vorige week bij elkaar geweest en hebben diverse zaken besproken. We gaan er vanuit dat we het komende seizoen weer gewoon kunnen schaatsen, onze HCA trainingen en wedstrijden doorgang kunnen vinden en de Jaap weer als gezellig samenzijn kan dienen na (of voor) een training of een clubavond. Op het moment dat ik dit schrijf gaat het eigenlijk (weer) de verkeerde kant op maar laten we niet te pessimistisch zijn, de vaccinatie moet toch een positieve wending geven. Velen zullen ondertussen 1 of 2 prikken hebben gekregen en hopelijk biedt dat voldoende bescherming in ieder geval de komende tijd.

Besproken punten:

• Wij willen onder de normale omstandigheden onze Algemene ledenvergadering “inhalen” op dinsdag 28 september 2021. De plaats hoort u zo spoedig mogelijk. We kunnen dan ook eindelijk ons nieuwe bestuurslid Janneke Breeuwsma officieel welkom heten.
  • De ijsbaan gaat weer open vanaf 16 oktober en sluit op 23 maart 2022.
  • HCA kleding is in voorraad maar besteld u graag tijdig bij Josje het opnieuw leveren van de kleding kost een aantal weken. Prijzen:
    • HCA Jack € 65,00
    • HCA wedstrijdpak en/of thermopak € 95,00
  • De 111-ronden komen ook weer op de agenda, we hebben een aanvraag ingediend bij de JE baan voor 12 november. Noteert u vast de datum, dat komt vast goed.
  • Naast de HCA-avonden in Amsterdam zijn we van plan om in Leeuwarden ook van het ijs te gaan genieten, alleen de reiskosten bent u kwijt, de overige kosten voor deze festiviteiten zijn voor “rekening van de HCA”.  We zijn tevens aan het kijken of er nog andere (schaats)- activiteiten te organiseren zijn, tenslotte is er van vorig seizoen geld overgebleven door het wegvallen van de HCA avonden en dat komt natuurlijk schaatsend naar u terug.
  • Er is uitgebreid door Udo Meijer aandacht gevraagd voor de discipline op de drukke woensdag en vrijdag uren, we gaan dit meenemen naar de BGA maar laten we als HCA rijders en trainers het goede voorbeeld geven !!
  • We gaan kijken of ook de interclubs weer opgepakt kunnen en gaan worden dat is natuurlijk niet alleen aan ons, maar aan de verenigingen met wie we altijd de contacten hadden.
  • De zomertraining op maandag en woensdag mag best nog beter bezocht worden. De trainers zijn er voor u graag dat weet u.
  • De grote clubactie wordt door Willem Heikoop weer opgepakt, doet u weer mee?
  • Denkt u ook bij aankopen aan de sponsorclicks?

Dit is het zo net voor de grote vakantie, noteert u vooral vast de bekende data.

We houden u verder op de hoogte.

Fijne en voorzichtige vakantie toegewenst namens het voltallige bestuur.

Albert Gerritsen
voorzitter

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.