Gerritsen als analist naar Sotsji

Annette-Gerritsen-analist NOS

Annette Gerritsen zal toch naar Sotsji gaan. De winnares van het zilver op de 1000 meter in Vancouver zal bij de Winterspelen optreden als analist voor de NOS.

Annette-Gerritsen-analist NOSGerritsen zal in de Adler Arena haar analyses geven bij de sprintafstanden voor mannen en de vrouwen, zo maakte de NOS dinsdag bekend. “Toch naar Sochi! #nos #analiste”, twitterde de schaatsster van Team Activia.

De sprintster wist zich bij het KNSB Kwalificatietoernooi eind december niet te plaatsen voor de Spelen. Haar vierde plaats op de 500 meter bleek niet genoeg. Op de 1000 meter werd ze teleurstellend twaalfde.

Gerritsen voegt zich als NOS-analyticus bij de voormalig kampioenen Paulien van Deutekom, Rintje Ritsma en Erben Wennemars. Zij zullen in Sotsji aanschuiven bij presentatrice Dione de Graaff, die haar olympisch debuut maakt als ‘schaatsanchor’. Ze neemt de plek in van Mart Smeets.

Klik hier voor het hele artikel.