Ouderkerker koppelkoers 14-6-15

ouderkerker koppelrit 14 6 15

ouderkerker koppelrit 14 6 15Reglement 1e Ouderkerker Koppelkoers zondag 14 juni 2015. Start voorrondes: v.a. 13.00 uur, start finales: v.a. 14.45 uur

1. Soort wedstrijd
Het is een wielerwedstrijd voor wielrenners van alle niveaus en met winnaars in meerdere categorieën. Juist óók bedoeld voor niet–wedstrijdrijders, een soort Gentlemensrit.

2. Koppels
De wedstrijd gaat over maximaal 12 ronden (zie punt 3) waarbij twee wielrenners een koppel (team) vormen. Dit koppel rijdt gezamenlijk tegen de andere koppels. Ieder koppel wordt ingedeeld in een bij hun passende categorie (zie punt 3). In de wedstrijd rijden dus meerdere categorien gelijktijdig met en tegen elkaar. Per koppel mag maximaal één licentiehouder (=KNWU wedstrijdrijder) meedoen.
Een koppel finisht op het moment dat de tweede wielrenner van het koppel over de finish komt. Het is dus belangrijk om bij elkaar te blijven, elkaar uit de wind te houden en elkaar te helpen.

3. De wedstrijd
Er kunnen maximaal 30 koppels meedoen. Elk koppel rijdt eerst een voorronde van 8 ronden met maximaal 14 andere koppels. Er zijn dus twee voorrondes.
Op basis van de uitslag in de voorronde gaan koppels door naar de grote (wedstrijd van 12 rondes) of kleine finale (10 rondes): de snelste helft van de koppels uit iedere voorronde naar de Grote Finale en de minder snelle helft naar de Kleine Finale.
De koppels starten gezamenlijk, onafhankelijk van de categorie. In elke voorronde wordt gestart met één loze ronde. De jury wijst een koppel aan dat deze eerste ronde in een rustig tempo op kop rijdt. Na de eerste doorkomst start de wedstrijd. De loze ronde telt mee in het totaal te rijden rondes.

Voor de duidelijkheid: In de voorrondes worden 8 ronden gereden, de Kleine finale gaat over 10 ronden en de Grote Finale over 12 ronden, alle inclusief de loze ronde. De Jury kan te allen tijde het aantal ronden aanpassen.

4. Deelname
Deelname is mogelijk voor iedereen die in 2015 de leeftijd van 18 jaar heeft of bereikt (geboortejaar 1997 en eerder). Wielerhelm en –handschoenen zijn verplicht. Deelname op een racefiets waarbij de fiets in goede staat moet verkeren (check de remmen en de banden). Deelname geschiedt op eigen risico.

Per koppel mag maximaal één licentiehouder deelnemen. Licentiehouders zijn rijders met een KNWU Licentie als Sportklasse/Elite/Amateur/Junior (m/v). Een KNWU-Basislid geldt niet als Licentiehouder.

5. Categorieën
Er zijn prijzen te winnen in de volgende categorien (de definitieve categorieën worden op de dag zelf bekend gemaakt):
– Dameskoppels
– Familiekoppels
– Ouderkerker koppels
– Mixed-koppel (dame/heer)
– Recreanten (beiden niet-licentiehouder)
– Winnaars Kleine finale
– Overall-winnaars: Winnaars Grote finale
– De winnaars in elke categorie worden op het podium gehuldigd met het “Ouderkerker Winnaarsshirt 2015”. Bloemen, beker, kussen!
– Bij de start wordt van elk koppel een foto gemaakt met de Rondemiss!

6. Inschrijving en deelname
Aan de wedstrijd kunnen maximaal 30 koppels deelnemen (15 koppels per voorronde). Voorinschrijving is mogelijk tot 13 juni via amstelrondes@gmail.com.
Vol = vol.
Inschrijfgeld is per koppel € 15,-. Te betalen aan de inschrijftafel. Beide wielrenners van een koppel dragen hetzelfde rugnummer.
Rugnummers ophalen vanaf 11.30 uur – 12.30 uur in Sporthal de Bindelwijk. Voor de rugnummers wordt een borg gevraagd van € 5 ,- per koppel.

7. Trainingen
WTC De Amstel organiseert voor de deelnemende koppels extra vaardigheidstrainingen op dinsdag 9 juni en donderdag 11 juni op haar afgesloten wielerparcours in Amstelveen. Verzamelen om 20.00 uur. Startbaan t.o. nr 2 Amstelveen. Koppels die zich hebben opgegeven kunnen daar gratis aan deelnemen.
Daar waar dat dit reglement niet in voorziet, beslist de Jury.
Veel plezier!
Comité 46e Wielerronde Ouderkerk aan de Amstel