Seizoen 2019/2020 staat voor de deur!

Indeling groepen: Het is bijna weer zover, de wekelijkse “trek” van ons naar de ijsbaan begint weer. Morgenavond komen de trainers weer bij elkaar om de groepsindelingen te bespreken. Wij gaan zo veel mogelijk uit van het kunnen van de rijders en de groepen zoals die er vaak al jaren zijn maar mocht u een aanpassing willen neemt u dan even contact op met Danielle Leijen of de trainer van de groep en dan kunne we uiteraard het een en ander altijd weer aanpassen. Wij moeten het echter wel weten ivm de toegangspassen en de controle die er af en toe is. Tevens moeten de trainers .wie dan ook. een “behapbare” groep houden zodat ze de aandacht goed kunnen verdelen..   Starten en gelijk vrij schaatsen Vrijdag 11 oktober is de opening en van 19 tot 20 uur is er direct vrij schaatsen voor pupillen en junior C en voor Junioren B en ouder van 20.15 tot 21.15 uur.   Jeugdschaatsen en de helmen U heeft het vast al gehoord van Josje maar dit jaar diene de jeugdschaatsers voor de veiligheid een helm te dragen, dat geldt uiteraard ook voor hun begeleiders. U heeft er al het een en ander over kunnen lezen op de site. Helaas een kleine wijziging. ik zet ze voor u op een rij. Helmen passen liefst zo snel mogelijk bij Hyro Sports op de Middenweg. (open voorlopig van 12.00 uur tot 18.00 uur.) Uw bestelling wordt genoteerd en z.s.m. geleverd. De EVO helm is helaas niet meer te verkrijgen. Viking heeft de prijs van de Viking jeugdhelm aan gepast naar € 56,00 i.p.v. de eerder vermelde € 50,00. De korting van 20 % blijft uiteraard in stand nu over het nieuwe bedrag en de bijdrage van de HCA blijft ook ongewijzigd. DE HCA heeft nog plek voor nieuwe jeugdschaatsers dus kent u iemand  geef hem op via de site of neem contact op met Josje voor nadere informatie.   Kleding.De nieuwe (kleine maten) jasjes zijn bij Hyro sports ook gearriveerd. Deze waren namelijk vorig jaar uitverkocht. Gaat u gerust langs en wie het eerst komt het eerst maalt. U naam etc wordt genoteerd en u rekent later via de penningmeester van de HCA  prijzen zijn ook iets aangepast Jack € 65,00 (prijs minus 20% korting Hyro) Marathon of Licra (snel) pak € 90,00 (prijs minus 20 % korting Hyro)   HCA vindt het fijn dat Hyro Sports ons zo ondersteunt en geeft de kleding voor de leden daarom door zonder zelf opslag erboven te berekenen.   HCA club/wedstrijdavonden en de interclubwedstrijden: Ik hoop dat iedereen zich weer enthousiast inschrijft voor deze avonden.

• 1e is op 2 november 2019
  • 2e is op 30 november 2019
  • 3e is op 14 december 2019
  • 25 januari is er dan weer de Willem Augustin bokaal, onze interclubwedstrijd.
  • 4e is op 1 februari 2020
  • gevolgd door de familieavond op 29 februari 2020

we eindigen dat op 7 maart weer met onze HCA clubkampioenschappen. Noteer u de datums vast, de jury en wedstrijdorganisatie hoopt op een goede opkomst voor deze avonden. EN  U zult misschien ook eens gebeld worden door Vera Wijnbergen om deel te nemen aan een interclub elders op een andere baan, zeg dan geen nee ! maar doe dat gewoon,  leuk rijden op een andere baan in Nederland. Er gaat altijd een coach mee en er is altijd wel een mogelijkheid om gezamenlijk te rijden. Tot slot is het ook altijd nog gezellig ook, ik kan daar over meepraten.   Ik hoop dat u er allemaal weer veel zin in hebt. De wedstrijdrijders maar ook onze recreatierijders veel succes toegewenst!!! De zomertraining was afgelopen maanden maandags bij de JE baan en op de woensdag in het Bosplan, gelukkig waren daar een aantal trouwe leden veel aanwezig maar het hadden er van de trainers wel een paar meer mogen/kunnen zijn. Denk eraan voor volgend jaar maar nu eerst genieten van het ijs op de Jaap Edenbaan, nieuwe machinerieën moeten een betere ijsvloer opleveren nu alleen nog de weergoden. Ik heb hier contact voor opgenomen met Wodan, Donar en Freija maar helaas geen “ijsharde” garanties kunnen bewerkstelligen. het zei zo vragen: trainers en bestuur staan voor u klaar.

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.