Knappe prestaties van Tom en Anna bij GK Marathon Jeugd in Hoorn

GK Marathon 2013 MPA vlnr. Robin Groot Anna van den Bos en Inge Droog

GK Marathon 2013 MPA vlnr. Robin Groot Anna van den Bos en Inge DroogIn Hoorn stonden zondagavond twee HCA-vertegenwoordigers aan de start bij het Marathonkampioenschap van Gewest Noord-Holland-Utrecht voor de jeugd: B-pupil Tom Jonkmans en A-pupil Anna van den Bos. Ze zetten knappe prestaties neer.

Tom Jonkmans mocht als één van de eersten het ijs op. Bij de jongens B-pupillen streed hij tegen 14 andere B-pupillen. De wedstrijd werd heel hard gemaakt door een andere B-pupil van de Jaap Edenbaan. Vanuit de start ging Enzo Leijnse er vandoor en het peloton zag hem nooit meer terug. Tom kon zich goed handhaven in het peloton en eindigde op een keurige achtste plaats.

Anna van den Bos bond de strijd aan met meisjes A-pupillen van de andere banen in NHU. De eerste 5 ronden werd er afgetast en gekeken naar elkaar. Twee ronden voor het einde begon de echte wedstrijd met een vlammende demarrage van Robin Groot (Broek op Langedijk). Anna kon goed met haar mee en gezamenlijk lieten ze het peloton achter. Na een ronde liet Anna ook Robin achter en finishte met een comfortabele voorsprong als eerste.

Het vermelden waard is dat  Emma Kant (HGI-Landsmeer) op een zeer verdienstelijke vierde plaats eindigde. Emma traint voor het tweede jaar mee met de groep van Daniëlle op dinsdag en vrijdag.

Alle uitslagen zijn hier te vinden.