111 ronden met 220 deelnemers groot succes

111 ronden hca 50 jaar

111 ronden hca 50 jaarVrijdag 9 november vond de traditionele 111 ronden van de HCA weer plaats. Een flink aantal deelnemers (220) schreef in voor deze prestatietocht, waaronder de nodige HCA-leden, maar ook waren er groepen die “van ver” de reis naar de Amsterdamse Jaap Edenbaan hadden ondernomen. Veelal gewapend met rondenteller loste Udo Meijer na een “loze” ronde het startschot om 11.11 uur.

De omstandigheden waren prima: droog, weinig wind en een goede temperatuur. Alle rijders vonden na een paar ronden vaak het treintje waar ze zich het best thuisvoelde. In de toren hadden de tellers Cees Lissenberg, Herman van der Meulen en Henk Veen de zaken goed onder controle. De laatste 20 ronden begon het licht te spetteren maar gelukkig zette de bui niet door. Om 1 uur werd de wedstrijd gestopt, maar toen waren de winnaars allang binnen.

winnaar Kees Hooft1e plaats bij de mannen was uiteindelijk voor Kees Hooft.

winnares Linda Meiring

1e plaats bij de vrouwen was, net als vorig jaar, voor Linda Meiring.

Al met al weer een zeer geslaagd evenement.

Speciale dank natuurlijk weer aan de directie van de Jaap Edenbaan en de ijsbaanverzorgers, EHBO-er en de vele HCA-vrijwilligers.

Klik hier voor de prachtige foto’s van onze fotograaf Ans Gerritsen.

Hopelijk tot volgend jaar!

Albert Gerritsen, voorzitter