Aad stopt na 47.600 rondjes en een halve wereldbol op natuurijs

Vandaag stuurde Aad Hekker, een van de leden met het langst durende lidmaatschap, ons een berichtje dat hij gaat stoppen met schaatsen.

Aad, bedankt dat je zolang een zeer gerespecteerd lid bent geweest! Om contact te houden misschien een plaatsje in de jury-toren? De zomertraining is wel veilig …

Hieronder het bericht van Aad:

Beste HCA-ers,

Vanaf 1987(?) ben ik lid van de HCA. Even rekenen 2021 – 1987= 34 jaar. Ik was er – denk ik – gemiddeld twee per week, 35 rondjes per training van half oktober tot eind februari= 34 x 20 weken x 2 x 35= 47.600 rondjes.

Ik kreeg les van Wim de Joode, van Sandra (achternaam even kwijt), nu van Sjanie Bon en Wim Heikoop.

Ik schaatste zeker tien keer de 111-rondentocht. Ik ben de trotse drager van drie Elfstedenkruisjes. Naar schatting 20.000 10.000 km (aanpassing in overleg met Aad, red.) natuurijs van 1985 – 2021.

Ik ben 70 jaar nu. Ik heb 65 jaar geschaatst. Ik ging zaterdag ongenadig tegen het ijs. Ik stop. Het is mooi geweest. Ik wil mijn laatste jaren heel blijven. Dank aan alle HCA-ers die mijn passie voor het schaatsen mogelijk maakten. Het ga jullie goed!! Willen jullie dit doorgeven aan mijn schaatsmaten van de donderdag 2.

IJskoude groet met bezwaard gemoed.

Aad Hekker

1 Comment

1. Besten! Wat onverwacht, wat aardig! Het raakt me dat jullie mijn afscheidsbrief zo prominent op de website plaatste. Ik denkt trouwens dat mijn rekensom van 20.000 km natuurijs niet kan kloppen. 10.000 km komt denk ik dichter bij de werkelijkheid. Excuus voor dit fake news! Aad Hekker

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.