Indrukwekkend filmpje over de Elfstedentocht van Willem Augustin in 1941

Ome WIllem

De naamgever van onze interclubwedstrijd om de Willem Augustin Bokaal was niet alleen een goede HCA-trainer, maar ook een bijzonder mens. Bureau Sport maakte een filmpje over zijn deelname aan de Elfstedentocht van 1941. ‘Dit is het bijzondere verhaal van Willem Augustin. Een man die vanaf 1941 aan alle Elfstedentochten deelnam. Zijn eerste blijft zijn meest bijzondere. Midden in de Tweede Wereldoorlog heeft hij er alles voor over om de Tocht der Tochten af te leggen.’ Klik hier voor het filmpje of kijk bij ‘video’.