Kees Hooft op herhaling bij de 111 ronden

111 ronden 14-11-14 Winnaar Kees Hooft

111 ronden 14-11-14 Winnaar Kees HooftVrijdag 14 november werd de 111 ronden van de HCA weer verreden. Het weer was van 19.00 uur tot 23.00 wat druilerig, maar toen het na de dweil vlak voor de start begon te spetteren, was het: ojee.
Maar nadat ik als voorzitter het startschot had gegeven, werd het gelijk droog en hebben alle deelnemers heerlijk hun ronden kunnen rijden.

111 ronden 14-11-14 Winnares Esther Pennings

Natuurlijk lukte het niet iedereen om het aantal van 111 te halen, maar de sfeer, het ijs en alle deelnemers maakten er dus weer een mooie wedstrijd van. Spijt zullen zeker de 15 personen hebben die Henk Veen rond 20.00 uur mailden, dat ze vanwege de afstand en gezien het slechte weer de reis naar Amsterdam niet maaktenn. Deze groep heeft er ongetwijfeld spijt van als ze dit lezen. Gelukkig waren er ook weer vele groepen, waaronder die uit Hattem en Tilburg, die weer acte de présence gaven.

Het inschrijven in het Hof van Eden verliep weer soepel. Onze, maar vooral Udo’s, vaste damesploeg had de zaken weer goed onder controle; ze waren dit jaar zelfs versterkt met Leonie: welkom in de ploeg! Tineke Tonkes regeerde de hele avond met strakke hand over de catering en niemand kwam dan ook wat te kort. Zeker ook de vaste ploeg in de jurytoren niet, waar Henk Veen, Herman van der Meulen en Cees Lissenberg geconcentreerd de kopgroepen bij zowel de dames als de heren volgden.

Bij de dames was al snel iemand die een gaatje wist te slaan en uit eindelijk was het deze Esther Pennings (stg.Viking / L&A advocatengroep) dan ook die in een geweldige cadans de 111 ronden op haar naam schreef.

Bij de heren ontwikkelde zich een mooi strijd tussen Kees Hooft en een groepje van 3 heren, ook van de stg. Viking / L&A advocatengroep. Ze namen netjes om beurten kop en uitlooppogingen, voor zover die plaatsvonden, lukten niet. Ongeveer 3 ronden voor het einde keken ze elkaar al wat meer aan en probeerde men weg te springen, maar toen de bel werd geluid was het Kees Hooft (HCA) die zich door alle 3 niet liet verrassen, wat ze ook probeerden. De finish was uiteindelijk zeer close, maar Kees was zeer gebrand om zich niet door de 3 te laten verschalken. Hij kwam als eerste over de streep met een nipte voorsprong op 1 van de drie belagers.

Al met al was het weer een leuke avond waar ook de mensen die niet hebben gewonnen, geweldig hun ronden hebben gereden. Uiteindelijk werden voor hen, zoals altijd om 1 uur, de pogingen de 111 ronden vol te maken gestaakt. Ook waren er vele mensen die met wat minder ronden tevreden waren en dat mag ook op deze avond. Iedereen keerde echter weer naar huis met een mooi medaille, weer gemaakt door onze Bram Biesterveld.

Het is jammer dat de speaker op dit tijdstip niet meer mag worden gebruikt, want dat maakt de wedstrijd natuurlijk levendiger, met Henk Veen aan de microfoon, maar dat is niet anders.

Dank zijn we wel weer verschuldigd aan de Directie en het personeel van de Jaap Edenbaan zonder wie de 111 ronden niet gehouden kunnen worden.

Café Jaap bleef daarna nog lekker lang gezellig druk, voordat iedereen de thuisreis dichtbij of ver aanvaardde.

Hopelijk ieder tot volgend jaar

Albert Gerritsen !!!
voorzitter

NB.

Klik hier voor de foto’s gemaakt door Ans Gerritsen.

Klik hier voor de video germaakt door Ron Meulensteen.