2016

Albert GerritsenBeste leden, Allereerst wil ik u, mede namens alle bestuursleden en trainers, een bijzonder gelukkig en vooral gezond en sportief 2016 toewensen. Wij hopen dat u de 2e helft van het seizoen een wat meer winters gevoel krijgt, als u aan het schaatsen bent. Tot nu toe ben ik nog nooit zo vaak doorweekt van mijn schaatsuurtje afgekomen. Het is werkelijk triest en dan heb ik het nog niet over de uitval vanwege wind en machinepech. Ik weet zeker dat ik op 1e blok dinsdag niet de enige ben, want ook op andere schaatsmomenten zie en neem ik alleen maar regen en wind waar, zelfs onze eerste HCA-avond ging de ‘mist’ in.

Nieuwsbrieven:
Het meeste contact verloopt tegenwoordig natuurlijk allemaal via onze site, www.sv-hca.nl , een snelle en praktische manier om u te informeren. Het is wel zaak die site dan ook af en toe te bezoeken. Vandaar dat een collage van de site ook nog eens via de nieuwsbrief ‘Nieuws van de website’ aan u wordt toegezonden. Daarnaast ontvangt u regelmatig een nieuwsbrief over organisatorische en administratieve zaken die HCA betreffen. Wij hopen dat u op deze wijze op de hoogte blijft van de activiteiten van de vereniging. Ik bedank hierbij zeker Eva Teijsse en Bart Postma die al dat nieuws regelmatig uw richting uitsturen.

Helmen van Hyro Sport:
Het is u vast opgevallen dat je steeds meer mensen met een helm op ziet tijdens de trainingen (en soms wedstrijden). Nu hebben wij een mooi aanbod gekregen van de nieuwe sportzaak op de Middenweg Hyro Sport; deze verzorgt tegen een gereduceerde prijs een Marchese helm (andere mag ook) en bedrukt die met het logo van de HCA en Hyro Sport. In ruil hiervoor ontvangt u een mooie korting en misschien dat ook de HCA daar dan nog iets bij kan doen, maar dat hangt even af van het aantal aanmeldingen dat er binnenkomt. In ieder geval krijgt u € 15,00 korting of een cadeaubon aldaar te besteden van € 25,00. Wij komen hier spoedig op terug. Uiteraard proberen we ook een oplossing te vinden voor de mensen die bij Hyro al zelf een helm hebben aangeschaft.

Trainingen:
Aan het begin van het seizoen wordt er door de trainers gezamenlijk een indeling gemaakt van de diverse trainingsgroepen. We proberen daarbij rekening te houden met de ‘schaatskunde’ van de leden in die betreffende groep, maar daarbij ook soms een beetje naar de ‘gezelligheid’ te kijken. De ene rijder wil nu eenmaal training om harder te (gaan) rijden en te presteren, terwijl anderen soms alleen aan aanwijzingen voldoende hebben en de snelheid er minder toe doet. Het kan natuurlijk voorkomen dat de indeling soms achteraf niet goed past. Herstellen is geen probleem, maar geeft u dat even aan bij de betreffende trainers of het bestuur en ga niet ‘zo maar’ in een andere groep meetrainen. Het gevolg kan zijn dat de trainer een te grote groep krijgt en zijn aandacht dan niet goed kan verdelen. Het gevolg is dan weer gemor in de groep bij de rijders die in die groep wel thuishoren. Een trainer wil nu eenmaal niet gauw ‘nee’ zeggen of iemand wegsturen. Ik denk dat we hier eind van het seizoen nog wel even op terug gaan komen.

Interclubs:
U weet als lid van de HCA dat wij regelmatig worden uitgenodigd voor interclubs die door het hele land plaatsvonden. En zelfs éénmaal per jaar reizen we af naar Grefrath met onze pupillen. Het is jammer, maar het moet gezegd worden, dat het steeds lastiger wordt om teams voor dergelijke interclubs samengesteld te krijgen. Wij moeten uiteindelijk dan soms ‘collega-verenigingen’ vragen of ze ons team kunnen aanvullen. Dat lukt meestal wel, maar is natuurlijk niet de bedoeling. Erger is dat het soms nodig is dat we ons moeten afmelden bij de organiserende vereniging. Natuurlijk zijn de interclubs niet altijd op ‘prettige’ tijden, maar je rijdt wel lekker eens een keer extra op een overdekte baan. Zelfs voor het Kerstsprinttoernooi dat traditioneel in Heerenveen plaatsvindt op 2e kerstdag om 18.00 uur hebben we leentjebuur moeten spelen. Het is toch zonde dat er geen leden zijn die op een dergelijke mooie baan de clubkleuren willen verdedigen en daarbij dan en passant nog vaak even een PR mee naar huis kunnen nemen. Sietske de Haan heeft het er in ieder geval (veel te) druk mee. Josje Heikoop en uw voorzitter ondersteunen haar de laatste tijd hierin, maar dat zou toch eigenlijk niet nodig behoeven ter zijn. Het is soms wel vroeg of op een andere lastige tijd, maar de laatste twee waar ik met Ans naar toe ben geweest, waren wel super gezellig met enthousiaste ouders, ook al waren die vroeg en op 2e kerstavond!
Een goed voornemen voor 2016 op dit gebied: Zeg gewoon enthousiast: “Top, natuurlijk rijden we mee!!”

Sponsorklicks:
VERZOEK: Denkt u er bij uw online aanschaffingen aan om vooral in te loggen via de HCA-site via Sponsorkliks. Ongemerkt krijgen wij dan wat provisie op onze rekening bijgeschreven en het kost u niets meer. Het is ook mij afgelopen maand vrij eenvoudig gelukt.

Vooruitzichten:
We gaan voor een hopelijk beter en vooral droog 2e deel van het seizoen met nog interessante HCA-activiteiten op:
16 januari clubavond 1e blok
23 januari interclub op uitnodiging (hele avond)
3 februari HCA naar Heerenveen (11.15 tot 13.00 uur)
6 februari familieavond en wedstrijd lange afstanden
13 februari clubavond 1e blok
12 maart HCA-clubkampioenschappen.

Noteer de data en doe gezellig mee.

Met vriendelijke groeten,
Albert Gerritsen