Afsluiting Marathon competitie

DSCF1574

DSCF1574Het marathon seizoen zit er weer op. Op woensdag 13 maart werden zowel de jeugdcompetitie als de competitie voor volwassenen succesvol afgesloten. Onder sterk wisselende weersomstandigheden kon een ieder zich nog éénmaal inzetten om een zo hoog mogelijke plek in het eind klassement te veroveren.
De uitslagen staan vermeld op de wedstrijd kalender.

Henk Veen doet namens de jury verslag;

Het sluitstuk van de jeugd-marathoncompetitie was weer een gezellige middag. Er werd weer goed gereden en de deelnemers konden na afloop onder het genot van een drankje de prijzen in de Skeeve Skaes in ontvangst nemen. Jammer is dat het aantal rijders dat aan deze competitie meedoet niet meer zo groot is als aan het begin van het seizoen. Het voor middelbarescholieren ongunstige tijdstip en de bereikbaarheid van de Jaap Edenbaan is voor velen een belemmering. Helaas is een ander tijdstip op dit moment niet beschikbaar.

Het slot van de marathon competitie voor volwassenen was ook een groot succes. De masters waren massaal (150/200) naar de Jaap Edenbaan getrokken om behalve hun eigen klassement ook te strijden voor de broodnodige punten voor het clubklassement. Dit laatste klassement wordt z.s.m. uitgerekend en de premies worden uitgereikt aan de besturen van de winnende clubs na het kampioenschap van Amsterdam op 20 maart. De prijzen worden deels gefinancierd door Adantino en de voordelige baten uit de 2 landelijke marathons.

Namens de jury mag ik iedereen bedanken voor de leuke cadeaus die wij van jullie mochten ontvangen. Het doet ons deugd dat jullie waardering hebben laten blijken voor het werk van de jury.

Wij mogen de sponsoren van deze marathon competitie niet vergeten voor de sponsoring  van de baancompetitie, de Waterman Trofee, de 4×1,5 uur, het kampioenschap van Amsterdam en de twee landelijke marathon wedstrijden.
Wij bedanken;
Het bestuur van de Amsterdamse IJsclub