De interclubcompetitie: verslag

Uiteindelijk stonden 22 HCA’ers op een toch nog mooie zaterdagavond aan de start van de interclubcompetitie.

De weersvoorspellingen waren niet zo best geweest vooraf; het zou gaan spoken: regen, harde wind, en iemand had het zelfs over hagel. Niets van dat alles echter gisteren op de Jaap-Edenbaan. Vlak voor de start van de wedstrijd (die het tweede blok plaatsvond) werd het droog, en nam de wind even af. De spreekwoordelijke stilte voor de storm trad langzaam in. Niet dat er helemaal geen wind was, maar toch.

In het halfuur voor de wedstrijd druppelde iedereen binnen. De eerste was Titus, die eerder die dag in Deventer al een andere interclub had gereden. Toen ik met collega-coach Herman Offerman terugkwam van de jurytoren bleek dat de startlijst erg kort was: van de andere uitgenodigde verenigingen hadden zich bijna geen rijders aangemeld. Met Marja, Gerrit, René en Albert langs de kant werd het een veredelde HCA-avond.

Dat de omstandigheden best goed waren lieten Erik Klomp, Yvonne Dodeman, Kees Hooft, Arnoud van der Hauw en Tessa Mokveld zien, want zij gingen allemaal met één of meer PR’s naar huis.

Deze morgen werd bekend dat HCA deze voorronde van de interclubcompetitie gewonnen heeft, mede door het gebrek aan tegenstand. Dat zal in de finale, in maart, wel anders zijn, wanneer we het moeten opnemen tegen in ieder geval NGW en HGI. Houd 9 maart daarom open in de agenda – dan zullen we echt moeten laten zien dat HCA de beste club van de ijsbaan is!