Start zomerseizoen

Ondertussen zijn de kruitdampen van de startpistolen op de JE baan weggeëbd en kunt u de verslagen en uitslagen van de kampioenschappen van Amsterdam met foto’s zien op de BGA site (www.bga.amsterdam).

Wij hebben als bestuur uiteraard ondertussen ook alweer over  de zomer gesproken.

BGA bijeenkomst

Ik zag een aantal HCA rijders die aanwezig waren op de BGA bijeenkomst voor de selecties of voor rijders die daar naar toe willen werken. Een aantal rijders hebben ondertussen bericht gekregen dat ze wel dan niet in een selectie worden opgenomen. Als je daar niet bijzit dan geen nood, ieder kan bij de HCA verder werken aan zijn conditie en techniek ook gedurende de zomer !!
Het kan net als de afgelopen jaren bij de HCA zeker op de maandag en de woensdag.

MAANDAGAVOND

We gaan op de maandagavond weer trainen vanaf de Jaap Eden ijsbaan op dit moment zonder ijs maar wel gezamenlijk. Wij rekenen op een grootte opkomst !!!

Aanvangstijd:  19.00 uur.
De ouderen gaan trainen o.l.v. Willem Heikoop.
De jeugdigen gaan mee met Peter Tijssen.

WOENSDAGAVOND

Er is ook de mogelijkheid om op de woensdagavond een looptraining te volgen ook om 19.00 uur te starten vanaf de kop van de Bosbaan. Iedereen van de langebaanselecties, marathonrijders/selecties  en de HCA (oud en jong) verzamelen daar al jaren om aan de conditie te werken.

De jeugdigen kunnen vanaf deze plek mee met Bertus Blok.
De ouderen mogen vanaf hier altijd mee met Henk Veen.
Het is te hopen dat velen op beide of 1 van beide dagen van plan zulen zijn op één van deze dagen te komen trainen.

SKEELERTRAINING

We kunnen ook een skeelertraining organiseren maar helaas was daarvoor de afgelopen jaren de animo zeer (te) gering. Zodra we weten dat er genoeg structurele deelname is zullen we dit zeker oppakken.

FIETSEN

Fietsen gebeurt niet in teamverband bij de HCA, ik denk dat het handig is als je met wat trainingsmaatjes afspreekt van de maandag en / of woensdag om dan naast de looptraining in of rond het weekend een  “ rondje te fietsen, voorlopig is dit op individuele basis en natuurlijk kun je vragen aan de trainers wat te doen en kun je ook alleen je rondje fietsen.

Uiteraard is het bekend bij de trainers dat veel leden ook nog bij een andere vereniging een andere sport beoefenen, geef dat eventueel dan wel aan zodat je niet TE veel gaat  doen.

Wij wensen iedereen een mooi en fijne zomer toe, kom vooral naar de trainingen toe tenslotte doen de trainers en de HCA het vooral voor jullie.

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.