Anna van den Bos 4e in eindklassement landenwedstrijd junioren B

Landenwedstrijd Zaterdag Anna bocht

Landenwedstrijd Zaterdag Anna bochtBij de landenwedstrijd Noorwegen-Duitsland-Nederland voor junioren B en C die op 21 en 22 januari 2016 in Groningen werd gehouden is Anna van den Bos bij de B-junioren op een mooie 4e plaats geëindigd. Ze eindigde daarmee in het algemeen klassement net naast het podium. Met een 4e, een 3e, een 5e en een 2e plaats op respectievelijk de 500, 1500, 1000 en 3000m heeft ze het prima gedaan: twee keer een afstandmedaille.

Het was de eerste keer dat Anna een vierkamp reed. Tot nu toe waren het altijd driekampen. De 1000 kwam er nu extra bij. Dat zal op het NK over een kleine twee weken ook zo zijn, dus het was goed om daar een keer aan te wennen.

Eindklassement meisjes junioren B

Landenwedstrijd team Nederland Anna voor 2e v rechts