Annette Gerritsen en Anna van den Bos samen naar het erepodium

Anna_en_Annette_hand_in_hand_NK_Sprint2011

Anna_en_Annette_hand_in_hand_NK_Sprint2011Wie goed naar de beelden van de bloemen- en medailleceremonie van de 2e 500 m van de NK Sprint 2011-2012 op 29 december jl. in Thialf heeft gekeken, heeft misschien gezien dat er niet één maar twee HCA-schaatsers naar de 3e plaats van het podium liepen. Annette Gerritsen liep hand in hand met Anna van den Bos. Hoe dat kan? Anna_en_Annette_na_de_ceremonie

Anna van den Bos had meegedaan aan de prijsvraag van de KPNjuniorschaatsclub en behoorde tot de prijswinnaars. Samen met elf andere schaatsers mocht ze meehelpen bij de ceremonie. En dat ging niet zomaar. De twaalf schaatsers kregen uitgebreid instructie. Dat kun je zien op een leuk filmpje (zie bij Video’s). Daar staat ook op hoe je aan de prijsvraag mee kunt doen.

foto’s Ans GerritsenMargot_Boer2-Thijsje_Oenema1-Annette_Gerritsen3_2e_500_NK_Sprint11-12