HCA-kampioenen van Amsterdam

Omdat Jochem van Lith meedeed aan de Vikingrace 2011 kon hij niet meedoen aan het Kampioenschap van Amsterdam op 19 maart jl. Een terechte keus natuurlijk, want zo vaak krijg je niet de mogelijkheid om je als pupil B op internationaal niveau te meten met anderen. Gelukkig hebben andere HCA’ers de eer hooggehouden bij het Kampioenschap van Amsterdam, onder wie Jochems broer Floris die bij de Junioren B1 kampioen werd. Ook in verschillende andere categorieën werden er HCA’ers kampioen: Anna van den Bos (DPD), Sam Steins Bisschop (HPD), Serge Yoro (HPC), Myrte Sandu (DPA), Hanno Dahmen (HPA; één PR), Leandra Creemers (DB2) en Maarten van der Hauw (HA1). Van harte gefeliciteerd allemaal!

Ook de overige HCA’ers reden goed. Er werden heel wat PR’s gereden.

Zo werd Yael Prenger (DPF) in het gecombineerde klassement van de Meisjes Pupillen DEF 2e met twee PR’s en Tirza Sandu (DPD) werd 5e met één PR. Max Sodderland (HPD) haalde een 2e plaats bij de Jongens Pupillen DEF. Bij de Jongens Pupillen C werd Jonas Wilmink met één PR 5e en Taku Hiranuma werd 9e. Bij de Meisjes Pupillen B haalde Kristie van Leest de 2e plaats en Beeke van Wijngaarden werd met één PR 5e. Silke van der Brug werd helaas 12e en laatste, omdat ze op twee van de drie afstanden viel. Marten Buijs haalde met twee PR’s de 4e plaats bij de Jongens Pupillen B en Piet Ruig werd 7e met één PR. Tara Yoro werd met twee PR’s 3e bij de Meisjes Pupillen A en Robyn Hamminga haalde met één PR een 6e plaats. Bij de Jongens Pupillen A werden Laurens van der Post en Jacob van Oranje (2 PR’s) respectievelijk 6e en 7e.

Pleuntje van Lith bezette bij de Meisjes Junioren C1 in het eindklassement de 4e plaats, Anne-Linde Paans bij de Meisjes Junioren C2 de 3e plaats. Bij de Meisjes Junioren B1 werd Elaine Jansen 5e en bij de Jongens Junioren B2 werd Cas Dahmen 4e.

Bij de Heren Neo-senioren werden Christiaan Grigoleit (HN1) en Abel Schootemeijer (HN4) respectievelijk 3e en 4e. Marijn Koopman werd bij de Heren Senioren 2e en Job Bohnen werd 8e. Astrid Jansen (D45) behaalde bij de Dames Masters de 4e plaats. Bij de Heren Masters werden Ruud Bouwmeester (H45) en Simon Salome (H55) respectievelijk 4e en 7e.

Kijk voor de tijden op deze site onder Wedstrijden = > Alle wedstrijden