HCA-pupillen succesvol in Duitsland

Grefrath 071213

Grefrath 071213Afgelopen zaterdag, 7 december, werd voor de 24e keer het ‘’Förderkreis Eisschnellauf-NRW-Pokal-Turnier für Junioren/innen’’ georganiseerd. Een hele mond vol voor een pupillen-schaatswedstrijd. HCA was ook dit keer 1 van de 12 verenigingen die uitgenodigd waren. Met een team van 8 pupillen, 2 coaches en een groep enthousiaste ouders,  opa’s en oma’s waren we aanwezig in Grefrath. Dit keer geen ijs of sneeuw, dat er eigenlijk een beetje bij hoort, maar gewoon een beetje druilerige regen zoals we die in Amsterdam dit jaar ook vaak hebben gehad. Ondanks deze matige omstandigheden reden de HCA pupillen maar liefst 9 PR’s in de 16 ritten die zij in totaal reden. Daaruit blijkt dat ze allemaal goed hadden toegeleefd naar de wedstrijd en deze wedstrijd het beste in ze boven haalt.

In het eindklassement van de verenigingen eindigde HCA op een zeer eervolle tweede plaats. We moesten alleen STG Koggenland voor laten gaan. Ook in de afsluitende estafette, altijd weer een hoogtepunt, strandde HCA op de tweede plaats op slechts 2 seconden van nummer 1, opnieuw STG Koggenland.

Aan de basis van dit goede verenigingsresultaat stonden natuurlijk uitstekende  individuele resultaten. Maar liefst 5 van onze deelnemers eindigde op het podium en gingen dus met een mooie beker naar huis.

Onze jongste deelnemers bij de pupillen-D deden het het allerbest en eindigde beiden op de eerste plaats. Anouk van Leest deed dat met 2 PR´s (300 meter: 35.68 en 500meter: 58.03). Ook Timo Lamme bleef zijn tegenstrevers ruim voor (37.00 en 58.67). Geeft dat vertrouwen in de toekomst of niet?

Bij de C-pupillen reed Thijs Kees een mooi PR op de 500 meter en wist Yael Prenger derde te worden op beide afstanden, hiermee werd zij ook derde in het klassement.  Yael (33.10 en 53.77) Thijs (39.22 en 1.01.67).

Bij de B-pupillen stonden er twee ervaren Grefrath deelnemers aan de start. Tom Jonkmans reed twee PR’s.  Zijn sterk verbeterde techniek is ons niet ontgaan. Een vierde plaats klinkt een beetje ondankbaar, maar met 32.53 en 51.43 kan je alleen maar heel tevreden zijn. Quinty van Wijnbergen reed ook twee hele mooie PR’s en werd daar als extra beloning ook nog tweede mee. Quinty (31.97 en 51.31)

Bij de A-pupillen viel  de technische vooruitgang die Jesse Dunbavand heeft gemaakt erg op. Deze nieuwe stijl leverde hem 2 PR’s op: 33.02 en 53.92. Anna van den Bos wist het klassement winnend af te sluiten met 29.11 en 46.02.

Grote dank gaat uit naar Coach Miranda Hulst die voor iedereen nog wel een technische tip had en hulpcoach Jip van den Bos die klaar stond voor iedereen bij de start. Samen wisten ze de juiste sfeer te creëren.

Alle deelnemers kregen nog een ‘Urkunde’ en een ‘Wegmann’ voor onderweg . Het was weer een fantastisch dag.

Tot slot een persoonlijke noot. Na negen  jaar  komt er ook voor mij een einde aan de jaarlijkse gang naar Grefrath. Het was altijd een hoogtepunt in het schaatsseizoen. Dank aan HCA dat ik er zo vaak bij mocht zijn met mijn dochters Lisa, Jip en Anna. Ik zal het zeker missen volgend jaar.