HCA test wedstrijd samen met IJNG

Waar staan we met onze trainingsarbeid eigenljk?? Daarom af en toe met dank aan de directie van de JE baan een testwedstrijd van de selecties. Deze week was echter de beurt aan 2 verenigingen in een “onderlinge match”.

Tenslotte kunnen we vanwege de corona helaas niet de HCA (ouderwetse) wedstrijden houden zoals we dat gewend zijn, maar afgelopen zaterdag was er dan toch een wedstrijd samen met IJNG. Er mag alleen wedstrijd gereden worden door rijders jonger dan 18 jaar. Daarnaast mag de jury slechts bestaan uit 4 personen dus geen gezellige “volle bak” in de jurytoren maar een eenzame ET-er en een persoon voor de bel en de ronden.

DENKT U NOG EVEN AAN HET KOPEN VAN LOTEN MOCHT U DIT NOG NIET GEDAAN HEBBEN

Buiten hebben we dan de starter en deze wordt zeker bij de pupillen bijgestaan om door een hulpstarter. Er zijn niet meer personen voor de wedstrijd toegestaan door de KNSB.

Het loopt verder wel gesmeerd en de wedstrijd gaat slechts over 1 afstand omdat het zoals gisteren mooi weer was, één afstand is echt voldoende want bij kou of regen en zelfs gisteren worden veel rijders toch koud. Het is überhaupt al mooi dat we in samenspraak met de directie de kans hebben met de selecties of zoals gisteren voor het eerst een uurtje met 2 verenigingen kunnen rijden. We mogen tenslotte alleen rijders tot 18 jaar laten rijden en de tijden worden wel vermeld op de test-wedstrijd uitslag maar komen helaas niet in de systemen dat is jammer maar ieder weet wel hoe hij ervoor staat. We gaan kijken hoe we hier met medewerking van de JE baan directie een vervolg aan kunnen geven zo lang als we in de corona shit blijven zitten. Toch was het een leuke snelle wedstrijd en waren veel kinderen (evenals ouders) echt blij dat de jeugd in ieder geval een wedstrijd konden rijden.

Zeker ook dank aan de ijsmeesters Raphael en Ali B. voor de ijsverzorging.

Als u de uitslagen doorkijkt zijn er tenslotte veel PR‘s gereden.

Op naar volgend jaar wanneer we hopelijk weer wat meer mogen rijden.

Albert Gerritsen

Uitslag van de wedstrijd

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.