Zojuist met veel plezier het interclubverslag van Bas gelezen. “Arctische omstandigheden” & “Vandaag is het echt koud” waren zeker ook van toepassing op onze jonge strijders (en coach, dank je wel Kim) in Grefrath.

De laatste keer Grefrath zal zo’n 30 jaar geleden geweest zijn. Na een spannende strijd met ene Robert uit Den Haag ging ik er destijds met de eerste prijs, een “urkunde” en het traditionele broodje met pijp vandoor.

Een ieder was afgelopen zaterdag keurig op tijd waarna een gezamelijke warming-up van start ging. Nadat het ijs verzorgd was gingen onze pupillen de baan op. Elin was als jongste dame als eerste HCA-er aan de beurt, maar het startschot bleef uit….. “Fünf Minuten” was meerdere malen hoorbaar door de luidspeakers maar werd uiteindelijk bijna 1 uur! Ondanks de koude handen, tenen en de onder nul gezakte strijdlust schaatste iedereen er een prima 300m uit.

De kleedkamers zijn wel overdekt maar daarmee is alle comfort omschreven. Het ontdooien en opladen voor de 2e afstand vond dan ook plaats in de “Pistenbar”, prima …..

De 500m ging volgens plan, er werd vol inzet geschaatst en het plezier was hervonden!

Als afsluiting van het toernooi volgde een estafette. HCA zat in de eerste “heat” met 3 andere ploegen, we kwamen na een mooie strijd en helaas een valpartij als 3de over de streep.

Dit is gek genoeg het enige concrete resultaat dat ik op dit moment kan melden. De individuele tijden, klassementen en de einduitslag is tot op heden niet bekend, de “Duitse Gründlichkeit” bleek afwezig. Het traditionele broodje met de pijp was er gelukkig wel!!

Auf Wiedersehen en de uitslagen krijgt u nog te goed van mij!!

Groetjes Thomas Timmerman , vader van Elin Timmerman