Anna van den Bos wint 2e wedstrijd regiotop Marathon

Anna wint regiotop2 in Hoorn foto Wassenbergh

Anna wint regiotop2 in Hoorn foto WassenberghAnna van den Bos heeft gisteren in Hoorn de tweede wedstrijd van de regiotop Marathon gewonnen. Klik hier voor een kort verslag en de uitslag op schaatspeloton.nl.

Voor Anna zijn de langebaanwedstrijden nog steeds prioriteit nummer 1, maar ze vindt marathonrijden erg leuk. Als er ruimte is in haar langebaanschema, dan rijdt ze af en toe het 6-banentoernooi of regiotop-marathons. Uiteraard maakt ze dan geen kans in de klassementen van deze competities.

De regiotop-wedstrijden zijn zes dameswedstrijden die worden georganiseerd in het voorprogramma van de grote landelijke marathons. In deze regiotop komen de beste dames van de verschillende regionale competities samen. Veelal zijn dit dames uit het 6-banentoernooi en uit de Noord-Oost competitie (o.a. Friesland), maar er zijn ook dames bij uit de regionale competitie-Zuid (Brabant/Limburg). Deze competitie is in het leven geroepen om de overstap van de regionale competities naar het A-peloton iets kleiner te maken. In het verleden bleek die stap vaak te groot.