HCA-masters doen het goed bij de baanmarathons

Bij de 3e baanmarathon voor Masters lieten de HCA’ers zich weer van voren zien. Bij de M1 bereikten maar liefst vijf HCA’ers de toptien: Tonny van Vliet won, Kees Hooft werd 3e, Stan Nelissen 5e, Ron Hugtenburg 9e en Bram Biesterveld 10e. In het tussenklassement staan deze heren respectievelijk 3e, 2e, 5e, 12e en 7e. Bij de M2 gooiden drie HCA ‘ers hoge ogen: Frits Schalij werd 1e, Simon Salomé 6e en Udo Meijer 11e. In het tussenklassement bekleden zij respectievelijk de 14e, 4e en 10e plaats. Henk Veen maakte een wedstrijdverslag van de vier masterwedstrijden.

Bij de Masters 1 was het een levendige wedstrijd, welke uiteindelijk beslist werd door 5 rijders die een ronde voorsprong namen; winnaar Tonny van Vliet. Masters 2 was voornamelijk proberen weg te komen, maar toch weer worden teruggepakt in het peloton, waarna Frits Schalij de massasprint won. Masters 3 relatief veel val partijtjes zonder gevolgen overigens. En ook hier een massasprint alleen de winnaar heeft bijna de hele koers een 100 tot 200 meter voorsprong gehouden op het peloton. Daan van der Tas was dus de terechte winnaar. Bij de Masters 4 reed Jan van der Harst vanaf de 1ste ronde weg van het peloton en ze zagen hem weer terug na 20 ronden toen hij werd gehuldigd.

Als er nog mensen zijn die foto’s of filmpjes hebben gemaakt dan zie ik ze graag in mijn mailbox, zodat ik ze kan verspreiden.