HCA succesvol op Gewestelijk Kampioenschap Marathon voor de Jeugd.

Afgelopen zondagavond werd het Gewestelijk Kampioenschap Marathon voor de Jeugd georganiseerd op de IJsbaan in Haarlem. In totaal stonden er zes HCA-jeugdleden aan de start. Op zich een teleurstellend aantal als je bekijkt hoeveel HCA leden er meedoen aan de Amsterdamse jeugdmarathons op woensdagmiddag. Maar diegenen die er wel waren hadden een goede keus gemaakt, want het was een bijzonder sfeervol evenement. Spannende wedstrijden met veel publiek dat zich luidruchtig met de wedstrijden bemoeide.

Namens onze club stond  Anna van den Bos als eerste aan de start. Bij de meisjespupillen B wist Anna na een eindsprint van 500 meter de tweede plaats op het podium op te eisen.

Bij de jongenspupillen A had HCA maar liefst twee vertegenwoordigers. Sjoerd de Boer en Mees de Graaf konden zich niet echt mengen in de strijd om de podiumplaatsen, maar wisten beiden wel keurig de finish te halen in deze erg snelle wedstrijd. Sjoerd werd 19e en Mees 30e.

Beeke van Wingaarden stortte zich in de strijd bij de meisjes Junioren C. Zij reed een uitstekende wedstrijd.  In het peloton met veel schaatsers van een hoog niveau kon zij zich prima handhaven en eindigde op een verdienstelijke 12e plaats.

Onze laatste twee deelnemers stonden aan de start bij de jongens Junioren C.  Ook hier werd het een hele snelle wedstrijd met een superspannende eindsprint. Pijke Steenhuis reed als eerstejaars C-Junior mee met het peloton en pakte een verdienstelijke 24e plaats. Jelle de Boer, die sowieso dit jaar al goed bezig is, kon zich naar verwachting handhaven aan de kop van het peloton en stortte zich in de helse eindsprint. Met zijn allerlaatste krachten wist hij er een zilveren plak uit te slepen.

Al met al een hele leuke avond voor alle deelnemers en toeschouwers, met een zilveren randje.

Voor foto’s klik hier .