HCA toppers op het NK in Groningen

NK marathon 18 februari 2023 voor alle categorieën

Quinty in het peloton (focusbyHanneke)

Zaterdag 18 februari de NK marathon wedstrijden in Groningen werd weer een waar spektakel, uw voorzitter was op de clubavond in Amsterdam maar wij werden goed op de hoogte gehouden van alle prestaties van onze rijders en dat loog er niet om.

De foto’s zijn van focusbyHanneke en schaatspeloton.nl

Citaat van Schaatspeloton.nl:

In Groningen heeft Simon de Smit (HCA) verrassend het NK marathonschaatsen voor Junioren A gewonnen. De dit jaar op het landelijk beloftenpeloton gedebuteerde Amsterdammer liet in de finale medevluchter Jelle Koeleman (Spieren voor Spieren) achter zich en soleerde naar de winst. Het tweetal had na een lange aanval het peloton op een ronde gezet en gingen samen strijden om de winst. Langebaanschaatser Freek van der Ham won de sprint om het brons van een peloton waar favorieten Wisse Slendebroek (Omzorg) en Remco Stam (Ormer ICT) genoegen moesten nemen met plaats vijf en zes.

Het Nederlands Kampioenschap marathonschaatsen voor Junioren C is gewonnen door Sem Spruit en Quinty Hersi. Spruit rekende in Groningen bij de jongens met Pieter Zijlstra en Berend Lange. Bij de meisjes was Hersi Maud Kempenaar en Ymke Wubben te snel af. De Junioren C was in Kardinge de eerste categorie van de dag waar Nederlands Kampioenen werden gekroon

NaamUitslagCategorie
Quinty Hersi1e plaatsJunioren C
Simon de Smit1e plaatsJunioren A
Timme van de Wetering2e plaatsPupillen B
Hannes van de Wetering4e plaatsPupillen A

Naast deze prachtige uitslagen reden waren de volgende HCA-ers ook gekwalificeerd voor het het NK en reden mee in de diverse pelotons: Joycelina Lee, Fien van Hall, Marijn Aupers, Lamiel Seventer, Moos van Hall, Damian Prijs en Sjors Zautsen

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.