Jouke 8e in Alternatieve Elfstedentocht

Zaterdag 5 februari werd op de Weissensee door de landelijke marathonrijders de KPN Grand Prix 3 Alternatieve Elfstedentocht gereden, de laatste wedstrijd van twee weken Weissensee. De wedstrijd werd gereden onder goede omstandigheden, want het ijs was uitzonderlijk goed, wind ontbrak en met een temperatuur rond het vriespunt was het aangenaam. Een grote kopgroep, met HCA-er Jouke Hoogeveen, wist een voorsprong van drie minuten op het peloton te krijgen. Een kolfje naar de hand van Jouke waren de talloze ontsnappingen, die weliswaar ook steeds op niets uitliepen.

Na ruim vijfeneenhalf uur kwam de ontkoping in de vorm van een massasprint, waarin Jouke het niet lukte om als eerste een schaats over de eindstreep te zetten. Hij werd achtste, een prachtig resultaat! De klassering van de andere HCA-ers: 49. Tonny van Vliet, 125. Yoeri Lissenberg, 159. Luis Veen, 163. Femke Roemer, 241. Roy Polmans.