Weissensee: Aart Koopmans Memorial

Zaterdag 28 januari werd gereden om de Aart Koopmans Memorial, de eerste marathon voor heren uit de Topdivisie en de Eerste divisie en dames uit de Topdivisie.
De eerste vijftig kilometer van de wedstrijd over 100 kilometer gebeurde er weinig in het peloton. Maar hoe kouder het werd, hoe hoger de mannen tempo opvoerden. De kopgroep werd opgejaagd door een fel peloton. De laatste twintig kilometer wist een groep van twintig rijders verder uit te lopen. “Onze” Jouke Hoogeveen probeerde er van tussen te gaan, maar hij wist de kopgroep helaas niet de stuipen op het lijf te jagen. Jouke eindigde als vierde. Yoeri Lissenberg eindigde op de 70e plaats. Femke Roemer werd 24e bij de Dames die 80 kilometer reden.