Woensdagmiddag Jeugdmarathon

jeugdmarathon 1

jeugdmarathon 1Woensdagmiddag 7 november is de derde jeugdmarathon van dit jaar verreden. Dit evenement is een echte aanrader voor alle pupillen A, B en C, en voor alle C junioren. Voor zowel rijders als voor ouders is het een feest om mee te maken, zeker nu we sinds dit jaar een nieuwe speaker hebben die alle deelnemers van langs de kant van de baan enthousiast aanmoedigt.

jeugdmarathon3Zoals bij elke marathon gingen de meisjespupillen als eerste van start. 12 meisjes van zeven verschillende clubs gingen, nadat ze van Cees Lissenberg een korte uitleg gekregen hadden , de strijd met elkaar aan. De dames gingen direct vanaf de start er hard tegenaan waardoor er twee groepen ontstonden. Keurig kop overnemend bleef dit enige ronden zo, totdat er door één van de koplopers een tweede aanval ingezet werd, waardoor de kopgroep teruggebracht werd tot 4 meiden: Tessa Snoek, Emma Kant, Anna van den Bos en Roos Markus. Anderhalve ronde voor het eind ontsnapte Anna uit dit groepje en ariveerde als eerste bij de eindstreep.

jeugdmarathon2Vervolgens kwamen de jongenspupillen aan de start, waar ook zij een korte toespraak van Cees Lissenberg kregen. Bij de jongens wordt er door sommigen deelnemers al iets tactischer gereden dan bij de meisjes. Gelukkig deden HCA’ers Sjoerd de Boer en Serge Yoro keurig hun aandeel van het kopwerk. Tom Jonkmans (pupil C) streed net achter de kopgroep dapper zijn eigen strijd. Serge eindigde als eerste HCA’er op de derde plek.

BIj de junioren C werd de marathon bij de jongens, zoals verwacht, door een sterk rijdende Jelle de Boer gewonnen. Bij de meisjes verdient Beeke van Wingaarden een eervolle vermelding omdat ze, als enige niet-C-selectie-lid, pas op het laatst hoefde te lossen. Heel goed gedaan Beeke!

Volgende jeugdmarathon is 21 november, inschrijven vanaf 16.00 uur in de jurytoren (breng je licentie mee). Deelname is gratis.