Veilig schaatsen op onbetrouwbaar ijs?

‘Wakken zijn niet eng. Krakend ijs is muziek’, zegt Max Kohnstamm. Zijn schaatsclub HLSK heeft als motto: veilig schaatsen op onbetrouwbaar ijs. Een centimeter of 3 à 4 is genoeg.

Zo begint het interview in De Volkskrant met Max Kohnstamm, bestuurslid van de Hollandse Langetocht Schaats Klub (HLSK). Het interview zorgde voor veel commotie, ook bij HCA-lid Henk Hagen. Hij schreef een reactie op het interview via een ingezonden brief. Beide stukken staan nu op het HCA-forum. Wie reageert?