Afsluiting seizoen 2016/2017 door de voorzitter

Albert Gerritsen

Beste HCA-leden, Het seizoen nadert z’n einde. Ik schrijf dit op vrijdag 10 maart, dus morgen (11 maart)nog een gezellige familieavond met 23 teams (!! -gezellig) en dan op 18 maart onze clubkampioenschappen. Geeft u allen op, dan wordt ook dat een gezellige afsluiting van het seizoen.

Een seizoen met vele up en downs wat betreft het ijs. Gelukkig gaat er meteen na de afsluiting van het seizoen hard gewerkt worden om de baan begin september weer in orde te hebben. Geen “Coolste” baan meer, maar gewoon de vertrouwde Jaap Eden-ijsvloer, zoals we die al jaren kennen. Het is de bedoeling dat deze renovatie goed is voor 3 tot 5 jaar en in die tussentijd zal er ergens elders op een plek een nieuwe ijsbaan worden gebouwd, althans dat laatste is de bedoeling. We moeten het afwachten, maar zeker is dat we volgend seizoen weer op een goede en brede(re) baan onze rondjes kunnen rijden. Afsluiting is er in het laatste weekend van 25 en 26 maart met de Kampioenschappen van Amsterdam, een bekende afsluiting van het seizoen. Meteen erna is het de bedoeling dat dus met de werkzaamheden van het herstel wordt begonnen.

Eerdaags kom ik ook nog even terug op de plannen voor de zomertraining. Het was de bedoeling dat een van de (loop)trainingen op of rond de ijsbaan zou plaatsvinden, maar het is even afwachten of daar mogelijkheden voor zijn met al die werkzaamheden.
Daarnaast zal ongetwijfeld een bostraining en het skeeleren bij Baambrugge weer in het programma worden opgenomen.

U hoort z.s.m. hieromtrent.

Ik wens u een goede afsluiting van een voor onze club, dus voor u, toch teleurstellend verlopen seizoen op het gebied van de ijskwaliteit en aantal schaatsweken. Er is van alles geprobeerd maar het bleef “behelpen” op bepaalde gebieden.

Positief afsluitend zal dat volgend seizoen gelukkig anders zijn.
Komende week gaan we nog even rond met onze munten en entreebewijzen die nog niet door ieder in ontvangst zijn genomen.
Meldt u even bij de trainer(s).

Met vriendelijke groeten,
Namens het bestuur

Albert Gerritsen

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.