HCA in Leeuwarden op 12 november jl.

Leeuwarden HCA 12 11 16

Leeuwarden HCA 12 11 16Een HCA-avond gepland op 12 november en nog steeds geen ijs. De trainingen werden door het bestuur verdeeld over de diverse banen, waar gelukkig nog vele leden gebruik van maken. Het is natuurlijk wel zaak dat je dat in de spits een beetje redt. Veel mensen zullen dus ook niet op deze uren kunnen. Helaas moeten we nog even roeien met de riemen die we hebben. In ieder geval was het geen optie om weer geen wedstrijd te houden.

Gelukkig hebben we nog wel goede contacten met Leeuwarden en ik wist dat daar vaak op zaterdagavond de baan niet wordt gebruikt. Na een telefoontje was de zaak gauw rond te krijgen. Het ijs kon worden gebruikt van af half 8, een mooi tijd, en dan hoeft het ook niet te laat te worden. Een grote groep HCA-leden aangevuld met wat selectieleden was daarom op de eerste HCA-avond (noodgedwongen) in Leeuwarden. De start was iets later doordat één van de ogen niet functioneerde, dat is dus niet alleen in Amsterdam zo !! Maar na een snelle actie kon er rond kwart voor 8 worden gestart.

Het werd een hele leuke wedstrijd en er gingen weer wat PR’s aan. Best voor velen een belevenis op deze overdekte baan die er prima bij lag. En het ijs bleef ook prima. Er werden vele combinaties gereden en er werd op het eind zelfs nog aan de 3 kilometer begonnen door wat selectieleden. De HCA-jeugd was toen grotendeels al huiswaarts gekeerd. Helaas ging ook hier de ET niet doen wat wij wilden. De wedstrijd is uiteindelijk afgewerkt via handtijden. Het was eigenlijk de enige smet op deze gezellige wedstrijd.

UItslagen

Rest mij de scheidsrechter, ET, speaker, bochtencommissarissen en kruispuntwachter en uiteraard klokkers te bedanken dat ze deze ‘verre’ reis hebben willen maken. De organisatie was een mooie mix van HCA-mensen, aangevuld met ouders van leden van de selectie..Iedereen bedankt voor zijn inzet. En wie weet maken we nog eens een uitstapje die kant op.

Maar eerst, als alles goed loopt, gaan we vrijdag weer op onze Jaap Edenbaan de ijzers onderbinden. Wij wachten vol spanning af.

De baancommissie heeft (mede uit naam van de HCA) al afspraken lopen met de directie hoe de schade door het uitvallen van de baan zal worden gecompenseerd. Wij houden u op de hoogte.

Albert Gerritsen
Voorzitter HCA