HCA-pupillen genieten op Nederlands Pupillen Toernooi

NPT 2014 Yael Quinty Ans Anna en Mats

NPT 2014 Yael Quinty Ans Anna en MatsAfgelopen Zaterdag hebben vier HCA pupillen zich gevoegd bij 164 andere pupillen uit het hele land. Dit waren de snelste A-, B- en C-pupillen uit Nederland. Traditioneel was het (heel) koud in Groningen en lag er buiten sneeuw toen we de ijshal verlieten. Binnen werd er hartverwarmend gestreden. Ans Gerritsen stond de hele dag klaar met raad en daad. Fantastisch Ans!! Onze pupillen lieten zich van hun beste kant zien. Hieronder doen zij alle vier zelf verslag van hun eigen dag.

NPT 2014 Mats SiemonsMats Siemons (HPC)

Algemeen klassement 7e: 500 meter 50.65 (PR, 8e), 300 meter 31.72 (PR, 7e)

Ik vond het erg leuk om mee te mogen doen aan het Pupillen Toernooi. Ik heb dit seizoen op 1 november voor de allereerste keer een wedstrijd geschaatst, dus ik had niet verwacht dat ik nu al mee mocht doen. Ik ben heel trots op mijn zevende plek! Ik was erg zenuwachtig, maar gelukkig ben ik niet gevallen. Na de finish op de 500 ging ik wel onderuit, ik was zo moe dat ik er maar even bij ging liggen. Ik hoop dat ik volgend jaar weer mee mag doen. Ik vond het ook gezellig dat er andere HCA-pupillen mee deden.

NPT 2014 Yael PrengerYael Prenger (DPC)

Algemeen klassement 10e: 500 meter 53.62 (met val, 10e), 300 meter 32.97 (8e)
yes!!! vandaag is de dag waar ik al lang naar uit heb gekeken, het Nederlands pupillen toernooi. ik reed de 500 en de 300 meter,de 500 ging best goed alleen aan het einde was ik gevallen dat was jammer. de 300 ging wat minder,de start ging goed maar ik moest erg op gang komen. In totaal werd ik 10e. Het was heel leuk!!!

NPT 2014 Quinty van WijnbergenQuinty van Wijnbergen (MPB)

Algemeen klassement 22e : 500 meter 51.20 (23), 700 meter 1.11.74 (PR, 18)
Op het NPT in Groningen moest ik een 500 en een 700 meter schaatsen. Mijn 500 meter ging helaas niet zo goed maar op de 700 meter had ik wel een PR. Tussendoor werd ik nog geïnterviewd door de plaatselijke televisie. Ze hadden allemaal vragen over schaatsen, zoals wat ik van het NPT vond en wie mijn favoriete schaatser is (Irene Wüst natuurlijk!!). Het was weer een leuke ervaring en ik hoop er volgend jaar weer te staan. Als afsluiting zijn we weer met z’n allen gaan eten bij Van der Valk in Sneek. Het was een gezellige en leuke dag met iedereen!!

NPT 2014 Anna van den BosAnna van den Bos (MPA)

Algemeen klassement 2e: 500 meter 44.48 (3e), 1000 meter 1.29.45 (2e)
Omdat ik dit jaar pupil A ben mocht ik een 500 meter en een 1000 meter rijden. Daar was ik blij mee want de 1000 meter gaat dit jaar wel goed. Op de 500 meter werd ik 3e, daarmee was ik erg tevreden. Ik stond nog vrij dicht bij de nummer twee en had hoop die nog in te kunnen halen. Tussendoor kreeg ik nog een aanwijzing van onze coach Ans. Op de 1000 meter ben ik hard van start gegaan en hield dat goed vol. Ik werd 2e op deze afstand en genoeg tijd goed gemaakt om ook 2e te worden in het klassement. Na elke afstand was er een huldiging en een huldiging voor het algemeen klassement. Dit was de laatste keer dat ik mee mocht doen in Groningen. Ik heb het altijd heel leuk gevonden om mee te doen. Door deze wedstrijd heb ik kinderen uit heel Nederland leren kennen dat zijn nu zelfs vriendinnen van me.

NPT 2014 Podium DPA

Voor uitslagen klik hier

Voor meer foto’s klik hier

Bijzonderheden:

Uit de trainingsgroep van Danielle (en Ans) stond ook Emma Kant (HGI) aan de start. Ook Emma reed een heel goed toernooi. Reed een hele mooie PR van 46.38 op de 500 meter en eindigde op een zeer verdienstelijke 7e plaats.

Bij de jongens pupillen C stond een bekende naam aan de start. Joep Wennemars, inderdaad de zoon van …… Het zal geen verrassing zijn dat hij een heel hoog bewegingsritme had, de 300 meter hem een stuk makkelijker afging dan de 500 en . . . . . . . . . . . . dat hij eerste werd.