HCA-pupillen rijden interclub in Heerenveen

HCA pupillen Interclub Thialf

HCA pupillen Interclub ThialfDe HCA-pupillen waren dit jaar weer te gast van Ferwerter IJsclub, STG Giethoorn en HCH Heerenveen. Deze clubs organiseerden gisteravond in Heerenveen een interclub tussen maar liefst 20 verenigingen. Het was dan ook een gekrioel van pupillen op de inrij-baan. Maar de wedstrijden verliepen vloeiend en zonder problemen. Met dank aan de organiserende verenigingen. De HCA-pupillen werden op (Marja!!) en naast het ijs begeleid door Marja en Gerrit van Leenders.

De C-pupillen reden twee maal een 300 meter en de A- en B-pupillen reden een 300 meter en een 500 meter. In totaal stonden er 7 HCA-pupillen aan de start. Tirza Sandu was gastrijdster bij de ploeg van ASV (Almere).

Bij de C-pupillen werden Yael Prenger (34.28 en 33.85) en Tom Jonkmans (34.01 en 33.84) respectievelijk 6e en 9e. Beiden prima gereden, zeker als we daarbij bedenken dat Yael nog D-pupil is.

Bij de jongens B-pupillen werd Max Sodderland (32.46 op de 300 meter, 57.17 op de 500 meter) 11e met een PR op de 300 meter. Bij de meisjes B-pupillen eindigde Tirza Sandu (33.03 en 52.76) op de 12e plaats en Anna van den Bos (28.75 en 45.25) werd eerste.

Bij de A-pupillen reden Valerie van Diepen (31.54 en 50.35) en Sjoerd de Boer (32.05 en 52.07) beiden 1 PR. Sjoerd op de 300 meter en Valerie op de 500 meter. Hiermee werd Sjoerd 11e en Valerie 8e.

Het klassement per vereniging werd gewonnen door ‘De Scheuveloper’ uit Assen. Bij het ’ter perse’ gaan van dit stukje was de eindklassering van HCA nog niet bekend.

Voor de alle tijden klik hier.

Op de foto ontbreekt Max Sodderland.

Bovenste rij vlnr: Tom Jonkmans, Tirza Sandu, Anna van den Bos, Yael Prenger, Sjoerd de Boer, Valerie van Diepen

Staande vlnr : Femke de Boer en Marja van Leenders