Interclub HCA 2016 om de Willem Augustin Bokaal

WA Bokaal Bart Postma met beker 3e plek HCA

WA Bokaal Bart Postma met beker 3e plek HCAAfgelopen zaterdag 23 januari was het weer zover: de interclub van de HCA. Een aantal clubs uit het land en van onze eigen baan streden gezamenlijk om de Willem Augustin bokaal. Er waren uiteraard voor de podiumplaatsen mooie medailles beschikbaar met de beeltenis van ‘Ome Willem’ erop, zoals altijd verzorgd door Bram Biesterveld.

Het is niet onbelangrijk dat we zowaar de weergoden eens mee hadden, het bleef de hele avond droog. En Bart had met de ijsmeesters een perfecte afspraak gemaakt omtrent het dweilen: het liep als een trein. Helaas sloeg de baan wel snel aan, maar we mogen echt zeggen dat we geluk hadden op deze avond met de omstandigheden.

Na het eerste blok werden door Willem en Josje de prijzen uitgereikt aan de pupillen A en de junioren C. De einduitslag werd door Bart gedurende het verloop van de wedstrijd goed bijgehouden, waardoor we na afloop snel de resterende prijzen en club bekers konden uitreiken. Dat was ook wel nodig, want het was toch onderhand al na half 12 geworden.

De wisselbeker met de grote oren was door het team van de Lekstreek mee teruggenomen, maar ze mochten hem gelijk weer meenemen naar huis en dat al voor de 3e keer op een rij. Goed hoor!
De stg Zaanstreek werd knap 2e op deze avond en de gastheer HCA pakte mooi de 3e plaats.

Het was voor vele clubs nog wel wat puzzelen geweest, daar er op deze avond ook regiowedstrijden voor NK’s van de junioren werden verreden, waardoor een aantal rijders van clubs verhinderd was, maar het viel niet op; er waren nog veel toppers over.

Al met al heel wat gepuzzel van Sietske en aanschrijven van clubs, maar toch uiteindelijk een gezellige en volle avond.

Volgend jaar eens kijken of we een datum kunnen prikken die wat gunstiger ligt in de tijd.

Klik hier voor de uitslagen.