Interclub Lansingerland op 23 december 2015: heel vroeg op!

HCA team Interclub Lansingerland

HCA team Interclub LansingerlandJa, dat was een tijd geleden voor mij dat ik zo vroeg op moest voor een schaatswedstrijd. De wekker liep om half 5 af, kwart voor 5 gingen we weg en even door Ilpendam om twee rijders en een ouder op te pikken. We waren mooi op tijd in de Uithof in Den Haag, om 6 uur in de morgen. Ook andere rijders van ons HCA-team vergezeld van één van de ouders waren aanwezig. We hadden een compleet team waarvoor we weliswaar een rijder voor de C2-klasse moesten inhuren.

Ja, Sietske de Haan heeft heel wat afgebeld en gemaild, daarna nam Josje Heikoop de taak even over samen met Ans en mijn persoontje: velen gevraagd, weinigen die konden, opgaaf deelnemers gedaan, opgaaf gewijzigd en toen, zoals gezegd, een compleet team.

Fleur Brink, Simon de Smit, Femke de Boer en Mats Siemons reden bij de pupillen A. Robin de Smit, Jordy van Wijnbergen, Quinty van Wijnbergen en Thijs Heezen (geleend) reden bij de junioren C.

Het is toch zo jammer, dat we soms zo moeten leuren om het team compleet bij een interclub te krijgen. We proberen daarbij iedereen een keer aan bod te laten komen, maar soms/vaak kom je toch weer bij dezelfde personen uit. Ja, en natuurlijk is het vaak vroeg weg of soms ver en laat thuis, maar je rijdt toch mooi ergens anders op een vaak overdekte baan.

3e prijs interclub LansingerlandNu was het dus weer even ‘nieuw’ voor mij, maar ik moet zeggen: het went snel. En we hadden in Den Haag mooi ijs, een gezellige ploeg en gezellige ouders. Er werd gezongen voor jarige coach Ans, we haalden een derde prijs in het clubklassement en er waren de nodige PR’s van onze HCA-schaatsers.

Klik op facebook voor de overige foto’s van Ans Gerritsen en de verhalen van de rijders zelf.

Pupillen A:
Femke de Boer:52.11 PR daarna 51.98 PR.
Mats Siemons: 46.00 PR daarna 45.23 PR
Simon de Smit: 51.73 PR daarna 52.62
Fleur Brink: 56.79 PR daarna 57.98

Junioren C:
Jordy van Wijnbergen: 52.17 PR en 1.44.98 PR
Quinty van Wijnbergen: 46.56 en 1.34.86
Robin de Smit: 51.43 en 1.44.47

Onze gastrijder Thijs deed prima zijn best en reed ook 2 x een PR.

Hierdoor behaalden we in het eindklassement een 3e plaats. Top! Nog even gezellig koffie na met leuke prijsuitreiking.

Ik zou zeggen: zet de volgende keer ook de wekker als uw kind gevraagd wordt. Het viel mij toch weer reuze mee. Het is alleen even het opstaan, maar dat vergeet je snel als de wedstrijd is begonnen.