Junior B Anna van den Bos opent seizoen in Leeuwarden met winst marathoncompetitie Regiotop

Nieuws van schaatspeloton.nl: In Leeuwarden heeft Anna van den Bos de eerste wedstrijd van de Regiotopcompetitie gewonnen. De 16-jarige schaatsster uit Oostknollendam won na 50 ronden de sprint van het peloton voor Demi van Benthem (Palet Schilderwerken) en Maya de Jong (CENNED). De marathon, waar de vrouwen het publiek maar weinig met aanvallen vermaakten, werd zo’n 30 ronden voor het eind geneutraliseerd door een zware valpartij van Pien van den Bos. Zij kreeg hierbij een schaats in haar rug maar kon naast het ijs verzorgd worden, waarna de wedstrijd werd herstart.

Op SCHAATSNL: Eerder noemde ik haar een pittbulletje, op de inline banen won ze nagenoeg alles. Tijdens de regiotop wedstrijden op het ijs van de 11Stedenhal te Leeuwarden liet Anna van den Bos er geen twijfel over bestaan wie de beste was. Deze Oost Knollendamse is de rijzende ster in het marathon peloton. Tactisch dik in orde en ze beschikt over een goede eindsprint. Hou deze jonge dame in de gaten!!