Nederlands Juniorenrecord 500m al 11 jaar in handen van Annette Gerritsen

Het is vandaag op de kop af 11 jaar geleden dat Annette Gerritsen het Nederlands record voor Junioren op de 500m veroverde. Het werd in Salt Lake City 38.57. Al die tijd is haar record overeind gebleven. Een knappe prestatie!

Er is een filmpje opgedoken uit die tijd, waarin haar jacht op het record werd vastgelegd. Op de achtergrond hoor je haar vader Albert Gerritsen zich de longen uit het lijf schreeuwen. Klik hier of kijk bij ‘video’.