Video van spectaculaire 10km van Jouke Hoogeveen tijdens NK Afstanden 2016

Jouke Hoogeveen start 10km NK afstanden15 16

Jouke Hoogeveen start 10km NK afstanden15 16Jouke Hoogeveen heeft met zíjn 10km-race tijdens het NK Afstanden 2016 waarmee hij 4e werd en het clubrecord verbeterde (zie ook verslag Albert Gerritsen) indruk gemaakt. Bekijk hier of bij ‘video’ het nos-verslag van zijn race tegen Arjan Stroetinga. Let vooral op de laatste paar minuten waarin hij aan een onwaarschijnlijke inhaalrace begint en zo heel Thialf meekrijgt.

Op NOS Sport: Een ander opmerkelijke race was die tussen Arjan Stroetinga en Jouke Hoogeveen. Marathonschaatser Hoogeveen leek twee rondes voor de finish geklopt, maar wist zich in een fascinerend gevecht terug te vechten en pakte de winst met 0,18 seconden verschil. Een dik persoonlijk record voor Hoogeveen: 13.09,50.

Op facebook van het gewest NHU: KPN NK AFSTANDEN 10 KM. HEREN 29 DEC.2015: Op de langste afstand als eerste gewestelijke rijder aan de start Jouke Hoogeveen (AMS), hij wist in de laatste rondje de winst nog naar zich toe te trekken. Met een brede lach zette hij een tijd neer van 13.09.50 goed voor een 4e plaats en een persoonlijke record.

Klik hier voor de uitslag.