Begin nieuw schaatsseizoen

Sponsorkliks

Vergeet niet om je internet-aankopen te doen via de Sponsorkliks op de HCA-website. Het levert de HCA gratis geld op!

Opening Jaap Edenbaan op 13 oktober 2017

Op vrijdag 13 oktober vindt de officiële opening van de Jaap Edenbaan plaats. Van 19.00 tot 20.30 uur kunnen alle abonnementhouders van de verenigingen het ijs op voor een vrije training. Van 21.00 tot 23.00 uur wordt een marathon gehouden voor alle categorien. Inschrijven voor de marathoncompetitie vanaf 19.30 uur.

Zaterdag 14 oktober eerste trainingsdag, zaterdag 21 oktober aangepaste trainingstijden

Op zaterdag beginnen de officiële trainingen van het nieuwe seizoen. Op 21 oktober is er vanwege de landelijke marathon een aangepast programma na 16.20 uur. Het jeugdschaatsen is van 16.40 tot 17.25 uur. De training M07 is van 17.45 tot 18.30 uur. Dat is beiden iets korter dan gebruikelijk. De landelijke marathon begint om 19.00 uur.

Toegangspassen

Voor de toegang tot de ijsbaan op de trainingsuren heb je een toegangspas nodig die is uitgegeven door de Jaap Edenbaan. Alle leden die vorig jaar een abonnement hadden kunnen met hun toegangspas van vorig jaar de baan op. De (nieuwe) abonnementsuren zijn verwerkt in de computer van de baan en daarmee wordt de toegang via de poortjes geregeld. Als je je pas kwijt bent, dan moet je bij de kassa een nieuwe pas aanvragen en dat kost je Eur 6,00. Dus niet bij mij komen voor een nieuwe pas!

Groepsindeling

De Technische Commissie heeft de nieuwe trainingsgroepen samengesteld. Dat doen ze vooral op basis van de kennis die ze hebben gekregen van de trainers van vorig seizoen. Voor nieuwe leden is dat natuurlijk niet mogelijk, die zijn op basis van hun aanmeldingsgegevens ingedeeld.

Dringend verzoek aan alle rijders om zich in ieder geval 2 weken aan deze groepsindeling te houden. Na 2 weken is er weer overleg tussen de trainers en worden de groepen eventueel aangepast. Dus als je het niet eens bent met de door de TC voorgestelde indeling, meld dat dan aan de trainer. Dus ga niet zonder overleg naar een andere trainingsgroep!!! De groepsindeling staat nu op de website.

Nieuwe leden

De nieuwe leden die nog geen toegangspas hebben moeten zich melden bij de kassa van de Jaap Edenbaan en daar hun toegangspas ophalen. Geef aan dat je van de HCA bent. Als de pas er nog niet is, dan is er misschien iets fout gegaan met de aanvraag of je aanvraag voor een abonnement is nog niet door alle instanties afgewerkt. Probeer het dan de volgende keer weer een keer. Je krijgt een kaartje bij de kassa om naar binnen te kunnen. Is het na de 2e keer nog niet in orde meld je dan via e-mail bij mij, dan kan ik uitzoeken hoe het zit.

Als je dan op de baan bent, kan je op zoek naar je trainingsgroep en je trainer. In restaurant bij Jaap zit voor en na de trainingen meestal wel iemand van de HCA die je op weg kan helpen. Anders kan je het ijs op gaan en je trainer opzoeken. De meeste trainers rijden in een herkenbaar HCA-jas rond, maar je kunt iedereen aanspreken die een HCA-outfit aan heeft.

KNSB-licenties

Ook dit jaar moeten de rijders zelf voor een KNSB-licentie zorgen. Die licentie is alleen nodig als je wedstrijden wilt rijden en een wedstrijdabonnement hebt besteld. Ga voor de wedstrijdlicentie naar de website van de KNSB en volg de instructies die daar staan. Nieuwe leden kunnen daar ook hun licentie aanvragen, maar dat kan pas als de HCA de nieuwe leden als actief lid heeft aangemeld en de KNSB die aanvraag verwerkt heeft. Daar wordt deze week hard aan gewerkt. Ik zal de nieuwe leden een seintje geven, maar ik denk dat de KNSB dat ook zal doen. Als je de licentie nog niet hebt kunnen aanvragen maar je wilt al wel een wedstrijd rijden, stuur dan een mailtje naar de wedstrijdsecretaris, dan voegt die je wel toe in de wedstrijd.

Schaatskleding

De HCA-schaatskleding is vanaf dit seizoen te koop bij Hyro Sports op de Middenweg 161H. Albert Jan Gerritsen helpt je daar graag, ook voor schaatsaccessoires. Bestellen via de webshop kan ook.

Langebaanwedstrijden

Vanaf zaterdag 14 oktober beginnen ook direct de langebaan wedstrijden. Inschrijven kan uitsluitend via het KNSB-inschrijfsysteem of via de website van de baancommissie. Voor het inschrijven heb je je relatienummer (voorheen licentienummer) van je licentie nodig. In de wedstrijdkalender staat aangegeven voor welke categorie de wedstrijd open staat.
Op de HCA-website staat de procedure voor inschrijving langebaanwedstrijden. Voor de pupillen: vraag aan je trainer waarvoor je moet inschrijven.

Marathoncompetitie

De meesten zullen zich voor de nieuwe marathoncompetitie al aangemeld hebben bij Henk Veen via marathon@baancommissieamsterdam.nl, maar niet iedereen heeft dat al gedaan. De marathoncompetitie is dit jaar weer op woensdagavond.

Jeugdmarathon

Voor de Pupillen A,B en C is er een marathoncompetitie op de zondagochtenden aansluitend aan de langebaanwedstrijd.

De HCA-avonden

De eerste HCA-avond, dus alleen voor leden van de HCA toegankelijk, is op zaterdag 4 november van 19.40 tot 21.30 uur. De andere avonden in 2017 zijn 2 december en 16 december.

Bestuur en trainers wensen alle HCA-rijders een heel mooi schaatsseizoen toe.

Met vriendelijke groet,
Bart Postma

Over Bart Postma 12 Artikelen
Bart heeft lang allerlei vrijwilligerstaken binnen de HV+CA gedaan. Helaas is Bart daar eind 2023 mee gestopt.