DE AFTRAP NADERT …

Albert Gerritsen

Ik vertrouw dit aan het papier, of moet ik zeggen aan de site, toe op 9 oktober. Morgen vrijdag 10 oktober gaat de ijsbaan weer open en is er zelfs een tijdje “vrij” schaatsen en daarna een marathon.

De rest van het seizoen moet er een licentie en abonnement zijn om op een trainingsuur van de KNSB te schaatsen, op recreatie-uren is dat weer anders en zo is er soms verwarring wanneer moet ik iets wel en wanneer moet ik iets niet hebben. De KNSB maar met name ons Gewest gooit er dan nog weer wat verwarring in door anders te beslissen dan de KNSB en de discussie over wat wel of niet moet is compleet.

Eén ding is al die jaren wel duidelijk en dus ook dit jaar, je hebt een abonnement nodig om wedstrijden te rijden in Amsterdam om de doodeenvoudige reden dat het wedstrijdijs ter beschikking is navenant van de afname van abonnementen.

Genoeg erover, we hebben in november weer een mooie start met drie HCA-avonden en ook de rest van het seizoen zijn er volop baancommissiewedstrijden, HCA-avonden en marathons waarbij ieder zijn hart weer kan ophalen.
De eerste week zult u mij niet op het ijs kunnen treffen, ik ga morgenochtend 10 oktober een weekje richting Inzell. Voor het eerst eens op de overdekte baan rijden zal wel even wennen zijn als er geen zonnetje op de baan schijnt.

Rest mij ieder die van de zomer heeft meegewerkt aan de geweldige skeelertrainingen in Noord en de bostrainingen in het Amsterdamse Bos weer te bedankten voor hun inzet. Ik ga geen namen noemen, want dan vergeet ik er ongetwijfeld één en dat mag niet.

Zeker, en die kan ik wel noemen, mag ik niet vergeten te bedanken onze “abonnementengoeroe” Bart Postma, die voor de HCA een onmisbare schakel is in een zorgeloze opstart van de winter. En ik kan u verzekeren: daar gaat heel wat tijd inzitten, vooral als men opeens Europese incasso’s gaat invoeren, waardoor zaken niet gaan, zoals je dat graag zou willen.

Ten slotte zal het natuurlijk even wennen zijn nu de “Skeeve Skaes” is omgedoopt in “Café Jaap”. Ik heb met een aantal nieuwe medewerkers van Café Jaap aldaar, vanuit mijn rol binnen de baancommissie, al kennis mogen maken en ik denk dat het goed gaat komen, ook al zullen we de jarenlange en trouwe crew van de Skeeve Skaes niet snel vergeten.

Ik wens u een gezellig en sportief winterseizoen toe en wellicht een keer tot ziens op de baan.

Albert Gerritsen
voorzitter.

NB: Denkt u nog even aan de aankoop van loten? Dank!

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.