EEN GELUKKIG NIEUWJAAR VOOR ALLE LEDEN!

Albert Gerritsen
Het kan nog net de beste wensen voor het nieuwe jaar, het is een beetje aan de late kant maar ach de nieuwjaarsrecepties vinden nog overal plaats dus ik voel mij niet geremd. Het gelukkig nieuwjaar is vooral geslaagd wanneer we allemaal gezond blijven want dat is toch het grootste goed.

Ik hoop dat we met de HCA leden weer veel mooie prestaties neer zullen zetten. Ik denk dat ik zeker de namen van Yael Prenger en Mats Siemons (RTC ) hier mag noemen, zij zijn het nieuwe jaar goed begonnen of hebben oudjaar mooi uitgeluid, met eerste plaatsen op NK’s of landelijke selectie wedstrijden.maar het geldt ook voor al die andere HCA leden die mee strijden op alle fronten zoals langebaan en/of marathon. Ik raad u aan af en toe eens onze HCA site te bezoeken maar eerder nog ook de facebook sites of instagrams te bezoeken (hca1962) die door de trainers / leden worden bijgehouden.
Daarnaast zijn er de nodige HCA leden die in een van de selecties van onze baan rijden en daar ook heel goed presteren en heel belangrijk hun best doen omdat ze plezier hebben in de schaatssport. Deze activiteiten worden ook snel en ” up-to-date” bijgehouden op de diverse social media sites.
Maar ook onze recreatieve leden hebben natuurlijk veel plezier in de schaatssport. Ik zag afgelopen zaterdag weer de elfstedentocht bij het jeugdschaatsen en daar begint uiteindelijk voor iedereen het plezier in de schaatssport, de 1 rijdt daarna gezellig mee in clubavonden, HCA-selectie of -leden vliegen uit via de  selecties naar landelijke groepen / wedstrijden en een beperkt aantal weten het nog verder te brengen.
Bij het NK afstanden zagen we HCA-lid Serge Yoro die nu in de Jumbo ploeg goed voor de dag komt.

Er zijn ook dit jaar weer gelukkig wat jeugdleden overgestapt naar het wedstrijdschaatsen.

In de maanden april, mei en juni is er op de JE baan zomerijs maar dan natuurlijk in de hal met shorttrack (via de BGA) ook hier hebben zich al een aantal HCA-leden voor gemeld naast degene die eigenlijk het hele jaar al in de hal deze vorm van schaatssport beoefenen.
Maar goed het is alweer januari en velen hebben dan altijd het gevoel van “we zijn weer aan het aftellen”.
Goed laten we datgene wat komen gaat nog even op een rij zetten.
  1. 25 januari is er onze interclub: zeg ja als Vera van Wijnbergen u benadert voor een plekje in het team. Het festijn valt helaas samen met veel andere belangrijke zaken maar dat geeft nieuwe rijders weer een extra kans om mee te doen. De schaatskalender is nu eenmaal goed gevuld
  2. 1 februari is er weer een clubavond.
  3. 29 februari is er weer onze familieavond, nadere berichtgeving volgt nog maar u kunt zich hiervoor al aanmelden bij Willem en/of Josje Heikoop.
  4. 7 maart hebben wij op zaterdagavond de clubkampioenschappen van de HCA.
  5. 14 maart is er afsluitend kampioenschap van Amsterdam voor de pupillen.
Daarnaast zijn er nog de volgende  activiteiten:
  • de finale pupillen competitie  op 19 januari in de morgen
  • Kampioenschappen van Amsterdam (All-Round) voor (neo) senioren en masters  ook op 19 januari in de avond.
en om te bezoeken zijn er
  • het NK supersprint / puresprint  op 22 februari 2020
  • het WK studenten in de week van 10 maart.
Ik denk dat ik er voor dit moment verder doorheen ben.
Veel schaatsplezier de komende tijd en u ziet er is genoeg te doen actief of langs de kant.

met vriendelijke groeten,
Albert Gerritsen
voorzitter.
Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.