HCA stelt twee vertrouwenscontactpersonen aan – update

Het bestuur van HCA heeft twee vertrouwenscontactpersonen aangesteld: Eva Teijsse en Wessel Veelenturf. Zij hebben deelgenomen aan de cursus Vertrouwenscontactpersoon van NOC*NSF.

Bij één van hen kun je altijd terecht als je binnen onze vereniging te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag en hierover met iemand wilt praten. Dit geldt ook voor ouders die met hen in contact willen komen. Het gaat om seksuele intimidatie, agressie en geweld, treiteren en pesten, discriminatie, intimidatie en andere ongewenste omgangsvormen.

Je gesprek met Eva of Wessel is vertrouwelijk. Eva en Wessel maken géén deel uit van het bestuur van HCA.

Als je een vertrouwelijk gesprek wilt voeren met Eva of Wessel, mail dan hoe ze je kunnen bereiken. Je hoeft alleen maar te vermelden dat je een vertrouwelijk gesprek wilt. Vervolgens neemt Eva of Wessel contact met je op. Je kunt dan je verhaal kwijt en er wordt met jou overlegd welke vervolgstappen we eventueel kunnen nemen.

Het is ook mogelijk contact op te nemen met het Vertrouwenspunt Sport van NOC*NSF.

Ook op de site van de KNSB vind je informatie over de rol van de vertrouwenscontactpersoon.

Namens het bestuur van HCA,

Albert Gerritsen, voorzitter