HCA toppers doen het goed (uitslagen)

NK Enschede

Er waren op 8 en 9 januari wel de NK junioren A Allround gehouden maar door de corona waren er ook wat kampioenschappen weggevallen. De KNSB wist alsnog het toernooi op de kalender te zetten op de baan in Enschede en maakte er een driedaags evenement van voor de ontbrekende nog niet verreden titels zoals sprint en allround, afstanden , mass start en dat dan compleet voor de junioren A, B en C.
Het toernooi werd verreden in Enschede op 18, 19 en 20 februari.
Nadeel was dat sommige in de 3 dagen zowel dus reden voor de sprint als de allround en bepaalde afstanden. Het mocht de pret niet drukken, het toch nog in de agenda kunnen zetten was voor de vele rijders natuurlijk het belangrijkst.
Er deden veel HCA-ers op diverse fronten mee aan deze 3-daagse. U kunt de resultaten zelf zien op de site van Enschede.

Ik pik er toch 1 opmerkelijke prestatie uit en dat is de 2e plaats in  het eindklassement van de NK junioren A sprint van onze MATS SIEMONS.

Top en dat achter een op dat moment inderdaad duidelijke ongenaakbare Joep Wennemars.
Verder reden er over de dagen veel HCA rijders mee bij en in alle categorieën.
Quinty Hersi, Thomas Landman, Yael Prenger en nog andere.
Er wordt veel vermeld op de social media maar het zou fijn zijn af en toe eens een verslagje te ontvangen voor op de site zodat we ieder HCA lid terecht in het zonnetje kunnen zetten. Ouders help even daarbij en stuur wat naar mij toe.

Marathon NK pupillen

Ook gelukkig voor de Pupillen A en B werd het NK marathon alsnog gehouden in Den Haag. Ook bij deze wedstrijd ontbraken de HCA rijders niet. Mooie resultaten van o.a. Quinty Hersi, Thomas Landman, Mimi van Hall, Moos van Hall

Clubavond HCA met 2 baanrecords

Afgelopen zaterdag 26 februari was er weer een HCA clubavond.
Het werd een mooi avondje met uiteindelijk maar liefst 2 baanrecords.
Op het programma stond op verzoek van Simon de Smit een 10 km. Simon had mooie PR’s gereden in Enschede op zowel de 3000 als de 5000 meter en wilde het ook eens proberen op de 10000 meter met als doel het baanrecord voor de junioren B van de Jaap Edenbaan te verbeteren.
Het ging ook deze avond mede dankzij het mooie weer en de goede baanverzorging voortreffelijk en hij bracht een tijd op de klok van 14.43.74

Ook Thomas Landman junior C had er op dit mooie ijs zin in en bracht het baanrecord voor de Junioren C op de 3000 meter op 4.21.07.

Gefeliciteerd beiden met het succes !!!

NK supersprint en Pure sprint Alkmaar

Ook dit toernooi werd nog gehouden en wel in Alkmaar. Opmerkelijkste prestatie hier Quiinty Hersi met een 1e plaats op de 100 en een 2e plaats in het eindklassement van deze supersprint over 2 x 100m en 2 x 300 meter. Tenslotte blijft de sprint veelal de basis in een allround wedstrijd. Gefeliciteerd!
Verder was er nog deelname van Sjors Zautsen bij de supersprint.

Bij de pure sprint was er de deelname van Emma Koster en Fleur Brink. Emma reed zowel op de 100 als de 300 m mooie PR’s.

Allen gefeliciteerd en ik hoop dat ik niemand vergeten ben!

met vriendelijke groeten
Albert Gerritsen
Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.