Het nieuwe HCA-seizoen en Grote Clubactie

Albert GerritsenIlpendam, 23 september 2013      Beste leden van de HCA,

Na het fantastische 50e jubileumjaar inclusief een fantastisch feest/reünie gaan we 12 oktober weer beginnen aan een nieuw schaatsseizoen.

Ieder heeft zijn voorkeur weer bij Bart Postma op kunnen geven en Bart heeft geprobeerd om weer aan alle wensen te voldoen. Danielle en Sietske hebben de groepen samengesteld en we zijn druk bezig alle groepen weer te kunnen voorzien van een trainer. Deze laatste klus is op een haar na gevild en dan kunnen we van start.

HCA-avonden, 111 ronden, interclub en clubkampioenschappen vullen uiteraard ook dit ‘gewone’  51e jaar weer.

Er is, zoals u vast weet, een nieuwe schaatsschool op de baan en we gaan kijken hoe dit allemaal verloopt. Duosport is een vereniging begonnen onder de vlag van de KNSB. We gaan met z’n allen zien hoe dit alles dit jaar gaat verlopen. Eén ding is toch nog onveranderd en dat is de Skeeve Skaes. Eind augustus werd hieromtrent duidelijkheid verwacht, maar dit is door de instanties weer verschoven naar een nader te bepalen datum. Gevolg is dat we mogen verwachten dat de Skeeve Skaes zijn deuren weer opent vanaf 12 oktober. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

!!!!!!!!!!GROTE CLUB ACTIE!!!!!!!

Op onze website, die door Eva zo voortreffelijk wordt beheerd, vindt u ook weer een banjer van de grote clubactie. Afgelopen jaar deden we voor het eerst mee en was er misschien sprake van ‘effe wennen’; ondanks dat was er toch sprake van een positieve opbrengst. Dit jaar hopen we eigenlijk dat er toch weer meer mensen loten willen/zullen bestellen. Tenslotte komt een groot deel van de opbrengst ten goede aan de club en u maakt ondertussen kans op een prijs! Wij kunnen met de verdiensten weer zorgen voor de clubavonden en wedstrijden in Thialf en allerlei andere zaken die ons zelf ten goede komen. Ik hoop dat ieder even op de site kijkt en loten bestelt. Ook al zijn het misschien lastige tijden, met zoveel leden moet de opbrengst van vorig jaar te overtreffen zijn. Namens uzelf dan ook bedankt voor uw bijdrage.

Ik wens u verder een prettig seizoen toe en hoop dat uw verwachtingen, ieder op zijn eigen niveau, zullen uitkomen.

Albert Gerritsen, voorzitter