Veel trainingsplezier komende zomer!

Albert GerritsenBeste leden, Ja, het seizoen is ondertussen weer begonnen. We gaan ons weer voorbereiden op de winter, de één fanatieker dan het jaar ervoor en de ander neemt wat gas terug: ieder is daar vrij in bij de club, want het gaat tenslotte om het plezier tijdens de training.

Duidelijk is dat de oude vertrouwde bostraining er natuurlijk is. ‘Nieuw’ is de trainer voor pupillen en junioren; ik zet het nieuw nadrukkelijk tussen aanhalingstekens, want Rogier Koopman is natuurlijk al van jongs af aan lid van onze club. Mede ook daarom zijn wij bijzonder blij dat hij deze taak op zich heeft willen nemen en wij wensen hem en de pupillen die met hem meelopen veel plezier tijdens de trainingen. Er moet hard gewerkt worden want tenslotte staat ergens in september weer onze traditionele bosloop op het programma.

Nieuw is dit jaar dat Willem en Josje ook weer zorg hebben gedragen voor het skeelergebeuren, deze keer niet in Amsterdam Noord maar op de mooie baan van Baambrugge, voor velen een vertrouwde stek.

Als de leden dan zelf nog eens gezamenlijk op de fiets stappen dan moet het met de conditie goed komen aan het begin van het schaatsseizoen.

Er zijn weer de nodige HCA-leden opgenomen in de diverse selecties van de baan, maar het kan daarbij altijd nog beter, Je weet in ieder geval waarvoor je het allemaal doet.

Voor anderen kan het gewoon maar zo de bedoeling zijn lekker alleen bij de club te willen trainen en dus mee te rennen, te skeeleren, te fietsen etcetra om lekker te schaatsen in de winter. Het mag allemaal en de komende winter kan iedereen weer gezellig op de HCA-ijs-uren clubwedstrijden rijden, 111 ronden lang beulen rond de 11e van de 11e, meedoen aan de familieavond of zijn krachten meten tijdens de clubkampioenschappen, maar dat is nog heel ver weg, hoor ik ieder denken. Ja, dat is wel zo, maar de basis hiervoor leggen we met zijn allen gedurende deze zomer.

Ik wens iedereen veel trainingsplezier de komende zomer! En zijn er zaken die u wilt delen met het bestuur, positief of negatief, dan mag dat natuurlijk altijd. Maar weet dat wij als bestuur, inclusief onze Bart Postma en de trainers, onzer uiterste best doen voor een gezellige zomer.

Albert Gerritsen, voorzitter.