Helm verplicht bij het Jeugdschaatsen!

Met ingang van seizoen 2019/2020 zijn helmen verplicht voor de kids die aan Jeugdschaatsen meedoen!

Via de KNSB zijn alle deelnemers aan het Jeugdschaatsen (trainers en kinderen) vanaf de start van het nieuwe seizoen verplicht om een helm te dragen tijdens het jeugdschaats uur op de zaterdagmiddag.

In samenwerking met Hyro sport (korting 20%) en een bijdrage van onze club HCA, namens de ING BANK, is het mogelijk om goedkoop een helm aan te schaffen.

De helmen blijven je eigendom, je krijgt je naam op je helm geplakt, zodat je weet dat deze van jou is.

In principe hebben ze alle pasmaten bij Hyro hangen dus alle kids kunnen gewoon tot het begin van het seizoen langskomen om te passen. Dan zorgt Hyro ervoor dat alles voor de eerste jeugdschaats les opgehaald kan worden.

Mochten er naast jeugdleden ook oudere leden van de helmenactie gebruik maken is dit ook mogelijk. Deze leden krijgen ook nu de 20% korting.

De extra korting van € 10,00 is alleen voor de jeugdschaatsers. Tijdens het seizoen kun je in de winkel passen om de helm een week later op te kunnen halen. Mocht de helm op voorraad zijn kan het soms de volgende dag maar om teleurstelling te voorkomen moet je uitgaan van een besteltijd van een week. In augustus is de winkel i.v.m. vakantie gesloten!

Hieronder zijn de helmen die geschikt zijn, je kunt deze helm ook gebruiken voor skeeleren en/of fietsen. Klik op de link om naar de webshop te gaan.

Merk Normaal HCA prijs Prijs Jeugdschaatsen
EVO Kinder Schaatshelm € 49,00 € 39,20 € 29,20
Cadomotus Alpha-Youth helm € 79,50 € 63,60 € 53,60
Viking Schaatshelm grijs € 50,00 € 40,00 € 30,00

Over Josje Boersma - Heikoop 8 Artikelen
Josje ontfermt zich al een aantal jaren over het Jeugdschaatsen en heeft ook zitting in het bestuur.