Goede prestaties Pupillen Interclub Alkmaar

Pupilleninterclub Alkmaar 22-12-12

Pupilleninterclub Alkmaar 22-12-12Op 22 december 2012 zijn zes pupillen onder begeleiding van Marja naar Alkmaar gegaan om daar een 300 en een 500 meter te rijden en de strijd aan te gaan met andere pupillen uit Noord Holland. Ze hebben daar uitstekend gepresteerd.

In de jongste categorie (C-pupillen) stonden Quinty van Wijnbergen en Tom Jonkmans aan de start en dat hebben ze prima gedaan. Beiden reden technisch goed en dat was in de uitslag ook terug te zien. Quinty reed een grote hap van haar 300 meter tijd af en ook op de 500 meter werd een PR genoteerd. Dat resulteerde in het eindklassement in een derde plaats. Ook Tom reed een goede wedstrijd en door gefocust en netjes te rijden eindigde hij eveneens op een derde plaats.

Bij de B-pupillen stonden Yael Prenger en Max Sodderland aan de start. Voor Yael een behoorlijke uitdaging, want als D-pupil in de B-categorie rijden is best spannend. Zich niet van de wijs brengend door de grotere kinderen reed ze, geconcentreerd en technisch netjes rijdend, naar een zesde plaats in het eindklassement. Ook Max reed een prima wedstrijd en met een PR op de 300 meter kon ook hij met een zesde plaats in het eindklassement tevreden zijn.

Bij de A-pupillen maakte Kelly van Wijnbergen duidelijk dat ze met grote stappen vooruit gaat. Met maar liefst 3 PRs kon ze tevreden naar huis. De “veteraan” van dit hele stel, Serge Yoro, leverde een spannende strijd met de uiteindelijke nummer 2 die hij nipt voor moest laten gaan, maar met een mooi PR op de 300 meter onder de 30 seconden en een derde plaats in het eindklassement, kon ook hij met opgeheven hoofd naar huis.

Compliment aan alle rijdsters en rijders, want je ziet dat jullie technisch steeds beter gaan rijden en dat vertaalt zich dan ook naar de tijden. Misschien niet meteen, maar uiteindelijk komt dat zeker. Het is mooi en goed om te zien dat jullie met zoveel plezier aan het rijden zijn en ook elkaar helpen en aanmoedigen. Er stond duidelijk een team in Alkmaar aan de start. Dat is zeker een groot compliment waard!!!!

Dank je wel Marja voor de fijne en enthousiaste begeleiding van deze zes kanjers.

Zie voor meer foto’s bij Fotoalbums algemeen.