INTERCLUB HCA om de Willem Augustinbokaal 2018

Door Albert Gerritsen.
Deelnemende clubs: HCA, YC Amsterdam, YC ter Aar, Noordkop, Deventer IJsclub, Stg. Hoorn en Stg.Purmerend.

Zaterdag 13 januari 2018 was het een fijne avond om te schaatsen. We hadden de Willem Augustin-wedstrijd, na het vorig jaar, nu georganiseerd voor pupillen A en junioren C en B. Een aantal deelnemende clubs vond dat jammer. Waarom? Omdat onze bokaal nog een van de weinige wedstrijden is, waarvoor we van pupillen tot en met masters uitnodigden. Gelet op het aantal reacties gaan we kijken of we dat volgend jaar in ere kunnen herstellen. Afgesproken hebben we wel daarbij eerder de datum mee te delen, zodat elke club eerder zijn deelnemers kan benaderen.

En toch was ook nu het aantal clubs niet groot. Zonde? Zeker, maar we hadden veel ‘concurrentie’ van een paar andere interclubs, die ook gericht waren op pupillen en junioren. En daarnaast stonden er voor de junioren B en C regio-wedstrijden gepland voor plaatsing voor de landelijke wedstrijden en eventueel NK’s.

Zoals gezegd toch een fijne avond met nog behoorlijk wat PR’s, dus dat is altijd leuk. Helemaal als je vanaf een half overdekte baan komt en dan op een geheel open baan een persoonlijk record rijdt!! De baan bewijst elke keer weer best snel te kunnen zijn.

Het clubklassement was als volgt:

1. HCA 78
2. YC ter Aar 72
3. Stg. Purmerend 60
4. Stg. Hoorn 57
5. YC Amsterdam 56
6. Noordkop 42
7. Deventer IJsclub 32

Uiteraard weer voor herhaling vatbaar.

Bijgaand foto’s van de individuele winnaars in de diverse categorieën over de 500 en 1000 meter.

Dames Pupillen A

1 MIRTE MAIJENBURG 2 MIJNTJE DE JONG 3 SOPHIE VAN DELFT