Veel PR’s voor HCA-rijders bij Schaatsjongens van Bontekoe Toernooi

Een team van HCA heeft afgelopen zaterdag meegedaan aan het toernooi ‘Schaatsjongens van Bontekoe’, georganieerd door STG Hoorn. Namens HCA deden mee: Pupil A meisjes Femke Neuvel, Pupil A jongens Dirric Snoek, Pupil B meisjes Phileine Smit, Pupil B jongens Ime van Laatum, Pupil C meisjes Bella Aardenburg, Pupil C jongens Sjors Zautsen, Junior C1 dames Guusje Zautsen en Junior C1 heren Lars Wagenaar. Coach was Bertus Blok. Het was een mooi toernooi. Veel rijders reden PR’s.

Uitslagen

Het toernooi
Elk jaar organiseert STG Hoorn het toernooi “de Schaatsjongens van Bontekoe” op kunstijsbaan “De Westfries” te Hoorn.
Het is een druk bezet toernooi waarvoor teams uit heel Nederland worden uitgenodigd.
Het toernooi wordt georganiseerd voor jongens- en meisjespupillen C, B, A en junioren C. In elke categorie kan 1 jongen en 1 meisje deelnemen.

De afstanden zijn:
• Pupillen C 100 en 300 meter
• Pupillen B 300 en 500 meter
• Pupillen A 500 en 700 meter
• Junioren C 500 en 1000 meter

Per categorie wordt er een individueel klassement opgemaakt (jongens en meisjes apart). Deelnemers mogen eventueel in een hogere categorie rijden, maar niet andersom. Dit toernooi kent alleen maar winnaars, iedere deelnemer gaat met een prijs naar huis. Ook de vereniging kan een prijs winnen. Per categorie en per afstand, scoort de vereniging punten. De vereniging met de meeste punten wint de club-beker. Daarnaast is er een loterij met schitterende prijzen!

Eindklassement seizoen (2017-2018)
1. STG Koggenland 136.3.
2. STG Purmerend 119.1.
3. STC Rutten 109.6.
4. IJsclub Haarlem 109.2.
5. STG Hoorn 1 105.3.
6. STG Nino 102.0.
7. HCA Amsterdam 97.0.
8. STG Hoorn 2 76.1.
9. Almeerse Schaatsvereniging 72.0.
10. STG Zaanstreek 67.0,
11. Noordkop Skating 57.0.