Uitslag 4×1,5 uur

Zondag 21 februari ’s avonds om 21.00 uur stonden 31 teams aan de start voor de 4×1,5 uur. Gelukkig was de voorspelde regen afwezig, maar er stond wel een licht briesje mee op het rechte eind naar de jurytoren en een storm tegen door het wisselvak naar de Middenwegbocht. De 124 deelnemers, 31 rondetellers en de 10 overige juryleden, EHBO en ijsmeesters konden na afloop met een prijzenpakket naar huis.

Prijzen zijn gefinancierd door de Amsterdamsche IJsclub, Andantino BV, slagerij Poldervaart en Jumbo supermarkt Kruidenhof in Diemen; alle sponsors hartelijk dank.

Dit jaar hebben we gekozen voor een directe aanvulling van de verbruikte energie. We hadden een plastic tasje (model chinees) gevuld met 1 rookworst, wat aardappelen, diverse smaken zuurkool of rode kool, 25cl rode of witte wijn en als toetje een appel.

Voor de jongeren wijn vervangen door appel/sinaasappelsap en er waren ook vegetarische rookworsten. Hierdoor 5 tasjes over voor de bediening van de Jaap, zodat iedereen op de Jaap Eden baan beloond is voor zijn inzet, voor een evenement dat een grote saamhorigheid en gezelligheid te weeg brengt.

Ondanks de harde wind werden er door winnaars 171 ronden gereden. Hier de einduitslag.