Vikingarännet, 80 km van Uppsala naar Stockholm

Vikingarännet

Op 12 februari 2017 ga ik deelnemen aan de Vikingarännet, dat is een schaatstocht van Uppsala naar Stockholm. Het gaat om 80 km. Daarbij is twee keer 1,5 km lopen tussen meren. Men kan dit competitief doen of niet competitief. Ik doe het niet competitief.

Vikingarännet is organized by Friluftsfrämjandet (the organization for the promotion of outdoor activities) and Svenska Skridskoförbundet (the Swedish skating association).

Vikingarännet is an annual event that takes place on the ice of Mälaren. The race runs between Uppsala and Stockholm, along an old viking route. There are many cultural landmarks along this route. Cleared tracks, service and support along the route and safe ice makes Vikingarännet a special skating race.

Meer informatie vind je hier.

Verder zijn er goedkope vluchten naar Stockholm via www.norwegian.com/en