Goed voorbereid voor het geval er toch nog natuurijs komt!

Na twee winters zo goed als geen natuurijs, kan het weer alle kanten op. Het zou ook een winter kunnen zijn als 2010- 2011 met bijna een 11-stedentocht. Het jaar daarna was ook een goede natuurijswinter. De kennis over en alertheid op natuurijs is na twee jaren zonder natuurijs natuurlijk wat weggezakt. Sommige jongere schaatsers zullen er zelfs helemaal onbekend mee zijn. Om de kennis te verhogen willen wij u vragen om in uw clubblad, op uw website of facebookpagina aandacht aan veiligheid op natuurijs willen besteden.

Klik hier voor informatie over ‘ijslezen’ van de Stichting Veilig Natuurijsverkeer. Ook kunt u hier klikken om meer te lezen over de veiligheid op natuurijs op de website van de KNSB. Op beide pagina’s kunt u lezen over de ‘Natuurijs Veiligheidsset’; compact, licht en zeer betaalbaar. De set bestaat uit een werptouw om iemand anders uit een wak te kunnen halen en een priem om jezelf te redden mocht er niemand anders kunnen helpen. Schaatsen op natuurijs moet een genot blijven, helpt u ons mee?

Met dank en sportieve groeten,

Theo Heuzen en Willem Lindeboom
Stichting Veilig Natuurijsverkeer